#1 Skrevet Januar 31, 2008 Hei! Har en '95 A6 2.5 TDI, og det virker som om glødingen ikke er riktig. Når jeg starter motoren på morgenen etter at den har stått natten over virker glødingen som den skal. Jeg kjører til skolen (3 km) og på den tiden rekker ikke motoren å bli varm. Så går det noen timer før jeg er ferdig på skolen,jeg setter meg i bilen for å kjøre hjemover...vrir om nøkkelen og glødeindikatoren i dashen lyser i 0.5 sek og da skal den være klar til å startes. Jeg starter,men må holde nøkkelen lenge før motoren tar (4-6 sek). Jeg har en mistanke om at det kan være en tempraturføler som det har klikka for,som på et eller annet vis lurer seg selv til å tro at motoren er varm nok til å startes "uten" gløding. Jeg har prøvd å vente i 5-6 sek. etter at lampa har slukket ( i 0.5 sek intervallet),men det gir ingen betydelig forskjell. Om noen har peiling og har tips om hva det kan være ville jeg bli svært glad! Skulle det være noen spørsmål eller noe som er uklart er det bare å spørre! På forhånd, takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2008 Min 95 A6 har tilnærmet samme problemer. Jeg gløder som normalt på morgenen og drar på jobben. Etter 6-8 timer skal jeg hjem, og gløder den bare ca 0,5 sek som hos deg, og er lei å starte. Motoren skal da være kald. Eneste forskjellen er at bilen står i oppoverbakke på jobben, men jeg vet ikke hva det skulle kunne gjøre av forskjell. Bilen står på verkstedet i dag, og de ringte å sa at 3 av tilkoblingene på glødepluggene var løse, så jeg får se om det kan gjøre noe forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2008 Min 95 A6 har tilnærmet samme problemer. Jeg gløder som normalt på morgenen og drar på jobben. Etter 6-8 timer skal jeg hjem, og gløder den bare ca 0,5 sek som hos deg, og er lei å starte. Motoren skal da være kald. Eneste forskjellen er at bilen står i oppoverbakke på jobben, men jeg vet ikke hva det skulle kunne gjøre av forskjell. Bilen står på verkstedet i dag, og de ringte å sa at 3 av tilkoblingene på glødepluggene var løse, så jeg får se om det kan gjøre noe forskjell. Ok!...hadde satt pris på om du kunne gi meg en update når bilen kommer fra verksted,om det har blitt bedre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2008 Sliter med det samme på transporteren, riktignok en R5 da. Der har bodø bil bytta en temperaturføler, det ble bedre men ikke helt bra. Har merka meg det ved start at motoren hoster og harker helt til ett relè i dashen slår inn, da går den med ett helt normalt, og turtallet øker også. Dette skjer veldig uregelmessig, noen dager nesten hver gang ved start og andre dager bare en gang. Tror det må være en form for kaldstartanordning som fjusker? relèfeil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2008 Jeg har fått bilen tilbake fra verksted, og tilkobling til glødeplugger skal være OK. Den var like treg å starte, så jeg byttet batteri i håp om at litt mer guffe/fart skulle hjelpe. Den er fremdeles ikke veldig startvillig (det er nå minus 3), men går etter noen runder- kanskje 5-6 sek. Jeg har ikke prøvd den på jobben. Jeg tror vel også at det kan være bryet verdt å sjekke en føler. Jeg snakket nettopp med en kamerat med 1986 Nissan Patrol. Han sa at det var flere i den menigheta som styrte glødinga manuelt, og at de da ikke hadde noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2008 vil du ha full gløding napp ut stikket til temp.føleren som sitter oppå kjøleflensen frempå motor.2 polt. så gløder den i 20sek eller noe. Funker fint her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 17, 2008 vil du ha full gløding napp ut stikket til temp.føleren som sitter oppå kjøleflensen frempå motor.2 polt. så gløder den i 20sek eller noe.Funker fint her. vil den da ikke gløde forde om motoren også er varm og etter motoren er startet til de 20sek har gått? lurte bare på om motoren ikke tar noe form for skade av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 17, 2008 Vil ettergløde en stund ja, sliter litt mer på glødepluggene enn vanlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 17, 2008 Startvansker med mer er grundig diskutert tidligere, sjekk denne trådens FØRSTE link. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...