Anbefalte innlegg

I min A80 så fungerer ikke setevarmeren på førersiden. Er det noen måte å måle om det er elementet som er gåent? Er vel kanskje mest sannsynlig dette?

Hadde vært kjekt å fått det i orden nå som det begynner å bli lavere temperaturer ute...

Evnt. hva koster ett nytt element, og er det mye arbeid å skifte det (stoffseter)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde være enkelt å måle det...kan ta og ohme mellom + og - på setet...les av verdien...får du ikke utslag er det deffekt. kan jo og sammenligne målingen mot det andre setet.

Etter hva jeg så i Familiealbumet er det et element til sete og et til ryggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg mente på dette jeg også...

Det kommer bare en kontakt ut ifra setet, så spørs om elementene er seriekoblet eller noe slikt. Får prøve å se om jeg finner ut hva som er pluss og minus, og deretter måle litt.

Er det noen andre plasser å måle enn på kontakten som kommer ut i underkant av setet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg ser i Familie albummet er det en plugg i fronten av setet og så går det en kabel fra sete og over til ryggen, men om de er i serie eller hva er ikke godt å se her.

Er vel bare å følge ledningene fra pluggen og videre så finner du det fort ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke fullt så enkelt, men ikke noe vanskelig. Tipper det er 6 kontakter i denne pluggen. To av pinnene går til setevarmeren, og 2 til ryggen. De to siste går til en temperaturavhengig motstand som termostaten bruker.

 

Minnes at kretsen går slik at + går til setet, så tilbake i pluggen for å bli sendt til ryggen, og så tilbake til minus.

På denne måten er det mulig å måle om det er brudd i setet eller i ryggen. I min A100 var det brudd i ryggen, ca der buksebeltet ligger og gnager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Truls Antonsen

Er ikke fullt så enkelt, men ikke noe vanskelig. Tipper det er 6 kontakter i denne pluggen. To av pinnene går til setevarmeren, og 2 til ryggen. De to siste går til en temperaturavhengig motstand som termostaten bruker.

 

Minnes at kretsen går slik at + går til setet, så tilbake i pluggen for å bli sendt til ryggen, og så tilbake til minus.

På denne måten er det mulig å måle om det er brudd i setet eller i ryggen. I min A100 var det brudd i ryggen, ca der buksebeltet ligger og gnager...

 

Uten at jeg husker det hundre prosent, så kan jeg kanskje minnes at det var 6 kontakter i pluggen ja. Så det kan nok kanskje stemme det du sier her...

Får se om jeg får tid til å måle det etter skoletid i morgen, litt lekser i kveld :)

Jeg har ikke varme i verken rygg eller sete, så jeg får se hva jeg finner ut. Kanskje det er brudd en annen plass (mellom plugg og bryter?), eller kanskje bryteren er gåen. Kan prøve å bytte om og prøve med bryteren til passasjersetet, den fungerer i allefall. På den siden så er det så borti svarte natta hvor godt og varmt det er :P :p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rygg og sete er seriekoblet, så ett brudd i en av delene sørger for at det ikke blir varme noe sted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.