#1 Skrevet September 19, 2004 I min A80 så fungerer ikke setevarmeren på førersiden. Er det noen måte å måle om det er elementet som er gåent? Er vel kanskje mest sannsynlig dette? Hadde vært kjekt å fått det i orden nå som det begynner å bli lavere temperaturer ute... Evnt. hva koster ett nytt element, og er det mye arbeid å skifte det (stoffseter)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2004 Burde være enkelt å måle det...kan ta og ohme mellom + og - på setet...les av verdien...får du ikke utslag er det deffekt. kan jo og sammenligne målingen mot det andre setet. Etter hva jeg så i Familiealbumet er det et element til sete og et til ryggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 19, 2004 Ja jeg mente på dette jeg også... Det kommer bare en kontakt ut ifra setet, så spørs om elementene er seriekoblet eller noe slikt. Får prøve å se om jeg finner ut hva som er pluss og minus, og deretter måle litt. Er det noen andre plasser å måle enn på kontakten som kommer ut i underkant av setet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 19, 2004 Etter hva jeg ser i Familie albummet er det en plugg i fronten av setet og så går det en kabel fra sete og over til ryggen, men om de er i serie eller hva er ikke godt å se her. Er vel bare å følge ledningene fra pluggen og videre så finner du det fort ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 19, 2004 Er ikke fullt så enkelt, men ikke noe vanskelig. Tipper det er 6 kontakter i denne pluggen. To av pinnene går til setevarmeren, og 2 til ryggen. De to siste går til en temperaturavhengig motstand som termostaten bruker. Minnes at kretsen går slik at + går til setet, så tilbake i pluggen for å bli sendt til ryggen, og så tilbake til minus. På denne måten er det mulig å måle om det er brudd i setet eller i ryggen. I min A100 var det brudd i ryggen, ca der buksebeltet ligger og gnager... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2004 Opprinnelig postet av Truls Antonsen Er ikke fullt så enkelt, men ikke noe vanskelig. Tipper det er 6 kontakter i denne pluggen. To av pinnene går til setevarmeren, og 2 til ryggen. De to siste går til en temperaturavhengig motstand som termostaten bruker. Minnes at kretsen går slik at + går til setet, så tilbake i pluggen for å bli sendt til ryggen, og så tilbake til minus. På denne måten er det mulig å måle om det er brudd i setet eller i ryggen. I min A100 var det brudd i ryggen, ca der buksebeltet ligger og gnager... Uten at jeg husker det hundre prosent, så kan jeg kanskje minnes at det var 6 kontakter i pluggen ja. Så det kan nok kanskje stemme det du sier her... Får se om jeg får tid til å måle det etter skoletid i morgen, litt lekser i kveld Jeg har ikke varme i verken rygg eller sete, så jeg får se hva jeg finner ut. Kanskje det er brudd en annen plass (mellom plugg og bryter?), eller kanskje bryteren er gåen. Kan prøve å bytte om og prøve med bryteren til passasjersetet, den fungerer i allefall. På den siden så er det så borti svarte natta hvor godt og varmt det er :p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2004 Rygg og sete er seriekoblet, så ett brudd i en av delene sørger for at det ikke blir varme noe sted... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...