Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og fixe cleen look bak på a4`n min, så jeg lurer på hva jeg skal bruke for og fjerne disse emblemene?

(Søkefunksjonen var nede)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte fisketråd på innsiden av emblemet og skjærte det av, etter det så brukte jeg sitrus spray og klut for og fjerne resten av limet som var igjen. Fungerte helt perfekt, ingen merker eller noe.

Jeg rubba og polerte bagasjeluken etter det, men det er ikke nødvendig på en slik nå bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte fisketråd på innsiden av emblemet og skjærte det av, etter det så brukte jeg sitrus spray og klut for og fjerne resten av limet som var igjen. Fungerte helt perfekt, ingen merker eller noe.

Jeg rubba og polerte bagasjeluken etter det, men det er ikke nødvendig på en slik nå bil.

Ok, funker det med "industri cleener" for og få bort limrestene? eller skader den lakker? noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitrus cleaner er(var) så sterk at den ikke er i handelen lengre. så hvis denne ikke ødela lakken så kan du nok bruke nesten hva som helst. men generelt sett så vil jo alle stoff som inneholder sprit gjøre lakk og plast hvit (tørr). elektra clean fra crc er topp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk tanntråd og skjær bort emblemet og hårføner for limet.. bruk fingra;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort dette jeg også, forrige eier som emblem trimma min :(

Men det sitter jo helt sykt, er redd for å ødelegge lakken som ikke er fylt et år engang..

ec6bcf6491a71cd29d5aa30992fb068e.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varme fra en hårføner, og poler etterpå, det gjorde jeg, enkelt og greit uten å få riper....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort dette jeg også, forrige eier som emblem trimma min :(

Men det sitter jo helt sykt, er redd for å ødelegge lakken som ikke er fylt et år engang..

Brukte tanntråd for og få av emblemene, fungerte utmerket!

Brukte en slags "pusseskive" som jeg monterte på en borremaskin for og få bort limet (veldig bra sak), åsså rubba og polerte jeg etterpå, vises ikke at det har stått noe emblemer der nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

varme og fisketråd, varm igjen på limrestene og gni de av med fingeren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

varme og fisketråd, varm igjen på limrestene og gni de av med fingeren

Dette funker best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hårføneren heller noen fare for lakken? Evt noen tidsbegrensning på hvor lenge man kan stå og føne før man gir opp uten skade lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limet går av lenge før man skader lakken, hvis man gnir men fingeren samtidig som man varmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorsag og to-takts olje for og smøre kjede så det ikke riper lakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker varmepistol. Skader du lakken ved vettug bruk er den jaggu dårlig. Tenk på varmen på ett panser etter noen runder på rudskogen med glødende motor og 40 varme og sola rett på lakken!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker varmepistol. Skader du lakken ved vettug bruk er den jaggu dårlig. Tenk på varmen på ett panser etter noen runder på rudskogen med glødende motor og 40 varme og sola rett på lakken!!!

Hehe, Godt poeng;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Limet går av lenge før man skader lakken, hvis man gnir men fingeren samtidig som man varmer.

Godt godt. Jeg har aldri tenkt over det før i dag, men de fire ringene på bagasjeluken passer utrolig dårlig inn synes jeg. Mon tro om jeg skal fjerne 1.8T også? : klø : Ulv i fåreklær er jeg stor fan av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hårføneren heller noen fare for lakken? Evt noen tidsbegrensning på hvor lenge man kan stå og føne før man gir opp uten skade lakk?

Hårføner er ikke skadelig for lakken hvis du bruker den fornuftig,målet med å bruke varme på folie er for at den skal bli myk og lett og jobbe med,og limet løsner lett.

Man bruker varme(hårføne/varmepistol) når manlegger folige også,da blir den lett og smidig og jobbe med,samt at du får føyden under og over lister osv. Så dette er nokk et verktøy vi bruker daglig ved påføring (når vi tar av også) av folie. Samme gjelder når vi legger solfilm(sotfilm) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

citrus cleaner ødelegger ikke lakken.da skal det store mengder til hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.