Bytte av simmering og strammehjul!

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier så skal jeg bytte disse delene så snart været viser seg fra den gode siden. Men, det er et problem: Jeg vet ikke hvordan(Dere med peiling kan gjerne le)!

Så hvis noen av dere kunne tenkt seg til å lage en liten liste over ting jeg ikke bør gjøre samt ting jeg må gjøre?

 

Dette gjelder altså strammehjulet til registerreima og simmeringen til kamakslingen.

 

Skal ta noen bilder imorgen som jeg kan legge ut hvis det skulle være nødvendig?

 

Og dette kan potensielt bli en Guide til hvordan bytte registerreim eller hvordan ikke gjøre det:D

 

På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var jeg ferdig med bytting av delene! Men, gjett en gang hva jeg oppdager: Joda, det nye strammehjulet(SKF) lager en gnisselyd, med andre ord: det er ødelagt! I tillegg oppdaget jeg oljesøl i bakkant av toppdekselet,ergo: trenger ny pakning der også! Er noe oljegris rundt bunnpanna, der har jeg nettopp byttet bunnpanne og pakning(Fra Møller). Skal vaske motoren imorgen å se om det lekker andre plasser enn toppdekslet og etter simmeringen jeg byttet. Mistenker simmering på veiva for å være mindre tett også :mad:

 

Begynner å bli relativt drittlei denne motoren nå, eneste lyspunktet er at etter monteringen oppdaget jeg at registeret var en tann feil fra i sommer, var en merkbar forskjell i respons osv da jeg fikk rettet på dette!

 

Så hvis noen tilfeldigvis har en 1,8i eller en 2,0i liggende så er det bare å sende den hit, betaling blir en mellomstor pappeske med tomme colaflasker og lønn i himmelen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, da har jeg vasket motoren så godt det er mulig uten høytrykk samt helt på Omega 3 olje additiv super duper greier,veldig dyrt forresten.. Så om et par dager finner jeg ut om det er flere pakninger som må byttes.

 

Ps: God respons på denne tråden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her var det mye liv, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Stå på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian bjerga

Ja her var det mye liv, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg. Stå på.

 

Takk, takk! Skal krype under imorgen å se hvordan det ser ut.

 

Hvis det fortsatt lekker olje fra en plass så har jeg vurdert følgende:

 

1. Levere motoren til overhaling?

2. Fikse såpass at jeg kommer gjennom Eu-kontroll for så senere å investere i annen motor f,eks: 2,0 eller Tdk/Tdi....?

 

Time will show

 

Btw: Kan ikke mekke mer utfor der jeg bor, Surku.en som jeg leier hos sa at det tok seg ikke ut:rolleyes: Skulle nesten tro jeg bodde i Beverly Hills:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.