Etterinnstallering av Cruise Control

Anbefalte innlegg

Fortsetter dette temaet her (og ikke i A3 tråden).

 

Jeg vurderte dette på min gamle bil (97' Passat 1.8T). Kjenner ikke til A3 spesielt, men regner med at det er likt som i resten av familien.

 

-Har du 'gammel' motor med vaierstyrt gasspjeld så er det mye jobb/dyrt. Du må ha en vakuum/servo dings for å styre/dra gasspjeldet, tilhørende elektronikk/kabling, og spaken på rattet med CC knappene.

 

-Har du ny motor med elektronisk gasspedal så er gasspjeldet allerede servostyrt, og da trenger en visst bare ny spak med CC knapper, noe kabling, og omkoding av hjernen med vag-com (for å enable CC).

 

 

På Passat (langstilt motor) så var skiftet i 98 eller 99 tror jeg, vet ikke om det er likt på A3 (tverrstilte plattformen). Ta en titt under panseret, det er lett å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

-Har du ny motor med elektronisk gasspedal så er gasspjeldet allerede servostyrt, og da trenger en visst bare ny spak med CC knapper, noe kabling, og omkoding av hjernen med vag-com (for å enable CC).

 

Interessant, for jeg har 'ny' motor med elektronisk overføring av signal fra gasspedal til gasspjeld. Har du mer informasjon om dette Bjørn? (nå ødelegger vi kanskje A3-tråden, men..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

på min A3 8P synes det å være ganske enkelt å ettermontere CC. Men det later til at funksjonaliteten må skrus på av godkjent Audi verksted (VAG.COM). Stemmer dette, og noen som vet hva de tar betalt for noe sånt?

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

på min A3 8P synes det å være ganske enkelt å ettermontere CC. Men det later til at funksjonaliteten må skrus på av godkjent Audi verksted (VAG.COM). Stemmer dette, og noen som vet hva de tar betalt for noe sånt?

 

En må som regel kode om hjernen slik at den godtar CC signaler. Det kan gjøres hos VAG forhandler eller hos medlemmer i lokallaget som har vag-com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt. Dersom jeg får fatt i "jernet" og installerer selv, er det noen som vet hva en Audi forhandler tar betalt for å gjøre aktiveringen (og eventuelt sjekke at det er korrekt installert)?

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.