Ettermontert xenon flipper ut ABS'en

Anbefalte innlegg

Hei!

Lenge siden jeg har sett på denne tråden. Jeg har også forsåvidt glemt å legge inn et innlegg om at jeg bestilte xenon-kit fra http://www.dioder.no canbus sitt! Dette har da funket og har ikke fått en eneste feil melding. Kan hende 04'modellene har noe mere avansert system som søker etter feil.

Merkelig at jeg plages med et canbus sett da. Hvor har du plassert ballastene?

Fikk forresten prøve noen andre ballaster som skal ha mykere startstrøm, så får vi se om de holder bedre. Putta den på venstresida ned i fangeren foran lykta slik at den kommer så langt fra ABS uniten som mulig.

Vanskelig å finne utav feil som er så sporadiske som dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke canbus på lysene i B6, så det har ikke noe og si om det er canbus ballaster. Er skjermingen og primær siden i trafoen som skaper disse problemene. Det finnes like mange forksjellige trafoer/kvliteter, som antall truser i skuffa til fruen i huset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med et 35W "slim" kit på min bil. Fikk feilmelding og kode på ABS om jeg startet bilen med lyset på. Om jeg slo på lyset et par sekunder etter at motoren startet, var det ikke noe problem. En av disse røk, så jeg har senere skiftet begge til noen ballaster en kompis hadde liggende, og har ikke sett problemet igjen.

De "nye" ballastene er merket "JSM" og ser ut som det kunne vært noe Bosch hadde produsert - store og tunge med støpt aluminiumschassis. Velger å tro at dette skyldes ulik/marginal design i det første kittet, slik at det gir spenningsfall og/eller kraftig strålepuls når lyset tenner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ett lignende problem på min tidligere, la ett lite stykke "papp" bak ballasten og stripsa den fast i motorommet sånn at den ikke "jorda" og har ikke hatt den feilen på laaaaaaaang tid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde også dette problemet, flyttet ballasten så langt ifra abs enheten som mulig og dette ser ut til å fungere, en måned uten problemer nå.. før fikk jeg feil bare jeg tok på lysa. Har slike Canbus 35w slim balaster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.