#1 Skrevet Februar 1, 2008 hei jeg har gått til inkjøp av en bleed ventil å lurer på i all verden en Audi A4 1.8t 96 mod aeb motor K03 turbo med åpent filter klarer av ladetrykk uten å mose den helt.. bilen er chippet men mener alt som er på den er orginalt.. de på autopower mener 1.1 1.2 bar burde være max.. noen som kan bekrefte eller avkrefte denne påstanden..?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2008 Original vil den lade 0,7-0,8, så ett trykk på 1,1 te 1,2 er ikke unormalt. Min lada maks 1,4, men var satt opp med steg 3 chip... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2008 1.1-1.2 er max om du vil beholde turboen din en stund.. mange chipper som leverer 1.4 bar, og det kan funke lenge det også, jeg kjørte det på min uten problemer, men turboen liker det nok ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2008 Oki min bil klarer bare max 0.9 på trykk hvis jeg presser bilen i høyt gir e.l. har saumfart etter lekasjer men finner ikke noe som helst av det.. mistenker jo seff N75 ventilen så bytter hele tritten ut i en bleed ventil må bare vite hva som er max på denne type biler å turbo.. Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2008 Kjør med breibands lamda å sjekk blandingen... Lett å rase motor med for høyt trykk, mange programer som er veldig forsiktig med ladetrykket på lavt turtall... Dette tar ikke en bleedventil hensyn til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2008 Den forrige a4en min hadde 1,3-1,4 bar i ladetrykk ,og den funka helt fint med det. Original turbo. Hadde gått på det oppsettet i mange år når jeg solgte bilen. 210 hk settet til mtm. Men er enig i at det er på grensen til hva disse tåler... Er du sikker på at oppsettet ditt ikke bare tilsier 0,9 bar i ladetrykk da? Og hvilken måler bruker du? Som nevnt tidligere så tror jeg ikke du skal drive å tulle for mye med bleed valve for å øke trykket. De som bytter til sånn ventil bytter vel enten fordi at de har hiddensprut og kan justere selv, eller ønsker bare ett mer stabilt trykk. Lader din 0,9 i dag, og du bytter ventilen, så hadde nok jeg satt den opp med 0,9 trykk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2008 akkuratt men når de sier at den chippen skal klare 1,2 i trykk så burde jo det funke fett.. trykket faller med en gang til 0.6 0.7 etter en lite sekund på 0.9.. så er ikke videre stabilt heller.. skal sies at jeg fikk 3 meldinger på diagnose trsten hos møller 1. luftmengdemåleren ( har bestil får til uka ) 2. tempraturføler vann ( har byttet ) 3. tomgangsregulatoren vet ikke om disse faktorene kan spille inn på stabiliteten på trykket.. men ønsker jo å få litt trykk på bilen når jeg først spandere flere tusen på chip.. hvor mye må en ut for for slik en brebåndslamda? er ikke de grisedyre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2008 Hvis LMMen din er gåen så har nok den mye av skylden... Disse turboene detter fort i trykk når de får litt turtall. Min datt helt ned i 0,5 bar på topp... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2008 OKi får ny LMM til uka.. så den er i box.. men altså helt serriøst er det farlig å sette trykket til 1.2 eller 1.1.. hører jo folk her som skriver de lade i 1.6 på orginal k03 turbo.. med vanlig chip.. kan jo være N75 ventilen som er litt råtten eller trenger strammere fjær i wastgaten eller ett eller anna.. som jeg kan ordne med Bleed ventil.. disse turboene skal jo klare 1.2 ihvertfall på mer eller mindre safe grunnlag..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2008 OKi får ny LMM til uka.. så den er i box.. men altså helt serriøst er det farlig å sette trykket til 1.2 eller 1.1.. hører jo folk her som skriver de lade i 1.6 på orginal k03 turbo.. med vanlig chip.. kan jo være N75 ventilen som er litt råtten eller trenger strammere fjær i wastgaten eller ett eller anna.. som jeg kan ordne med Bleed ventil.. disse turboene skal jo klare 1.2 ihvertfall på mer eller mindre safe grunnlag..? Akkurat det riktige fasitsvaret får du når du kjører med bredbåndslambda... Da ser du enten om den går magert eller fedt, har selv en A4 1.8tq med K04, 3" downpipe, BSR luftfilter kit, 2,5" rustfritt ferrita anlegg og racekat, den har FMS satt opp til 1,2-1,3 i trykk med bleed ventil, da er det også målt verdier med bredbåndslambda og veridene stemmer med ladetrykket. Men som du sier, at ladetrykket faller drastisk som kanskje kan tyde på N75 eller LMM. Lurer faktisk på om og sette på igjen N75 på a4'n, er egentlig litt plagsomt med bleedventil da du får fult trykk omtrent med en gang du bånner gassen, litt plagsomt i lengden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 1, 2008 akkuratt er dette farlig på noe vis.. den er litt treg i spolup'en oxo føler jeg litt treg. men det må jo kunne hjelp noen hester fra 0.6 til 1.2 i trykk så lenge chippen er beregnet på 1.2 i trykk da skal den jo i teorien gi riktig mengde bensin og luft ville jeg tro.. hvor mye koster er brebåndlande med instrumenter da.. regner med den koster penger.. ønsker bare å få litt utnyttelse av kjærra når jeg har mulighet til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2008 å hva mener du med at det er plagsomt med fult trykk med en gang.. hva er ulempene siden det er plagsomt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 2, 2008 Du får fult trykk uten å ha full gass, fks første gir.. kan få høyt trykk så slepper du gassen da hopper bilen som en kengeru av gåre kåre..det gjore min vertfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 2, 2008 akkuratt.. men veldig sjeldent en slipper gassen på 1 gir da.. pleier jo gjerne å gire over i 2 da men seff blir det for plagsomt så bytter jeg nok over til N75 igjen.. bare bytte til en J ventil eller noe i den duren.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 2, 2008 hmm trykket mitt detter ned igjen med en gang spiller ikke noen rolle om det er 3000 eller 5000 omd. den detter som en stein nesten med en gang.. av å til kan det holde seg litt oppe.. men som du sier det er nok LMM som må ta mye av skylden på dette.. blir jo mongo blanding med gåen LMM.. merker jo den bruker jo noe så inni hel**** med bensin oxo.. mulig det kan ha noe med LMM..? trodde det ihvertfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 2, 2008 hmm trykket mitt detter ned igjen med en gang spiller ikke noen rolle om det er 3000 eller 5000 omd. den detter som en stein nesten med en gang.. av å til kan det holde seg litt oppe.. men som du sier det er nok LMM som må ta mye av skylden på dette.. blir jo mongo blanding med gåen LMM.. merker jo den bruker jo noe så inni hel**** med bensin oxo.. mulig det kan ha noe med LMM..? trodde det ihvertfall? det har noe med lmm og gjøre ja, får jo feil blandinger, også er det IKKE bra for lmm og kjøre dump ventil som du gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 2, 2008 Kjøpte jo turbo bil på grund av den lyden kjøpte sånn LMM rens på mekonomen i dag 140 kr,. det hjalp betaktlig på nykkinga i bilen men lite på draget.. litt mere stabilt trykk. men er den gåen så er den vel gåen.. ? får ny snart da.... så for håpe det hjelper litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 2, 2008 Når er det dere har fullt ladetrykk? Min kommer ikke før ca3200rpm synes dette er litt sent.. Har chip, 2.5" eksos fra turbo, åpent filter og n75-h ventil.. Er det bare chipen som er satt opp sånn eller er det noe muffens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 2, 2008 N75 ventilen er vel bare for å kunne bestemme hvor mye bilen skal lade ikke hvor fort trykket skal komme.. har ikke veldig peiling på dette men har lest litt rundt her ang. den N75 ventilen å fatter det sånn at den skal bare gi bedre trykk.. men har ikke peiling enentlig.. i min bil kommer det ann på motstand når trykket kommer men det pleier å være på topp rundt 2500 3000 .. mener jeg på.. men som sagt har jeg ikke veldig peiling på akkurat dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 2, 2008 Når er det dere har fullt ladetrykk?Min kommer ikke før ca3200rpm synes dette er litt sent.. Har chip, 2.5" eksos fra turbo, åpent filter og n75-h ventil.. Er det bare chipen som er satt opp sånn eller er det noe muffens? Fullt ladetrykk ved ca 2500 o/min. Jeg har j-ventil. Kan tenke meg at h-ventilen kanskje kommer litt senere, men at den til gjengjeld klarer å holde på trykket lengere. J-ventilen kommer hardt og tidlig, men mister pusten fort. Det er i allefall min erfaring. Vil tru at bilen din er helt ok. Du spør jo etter max ladetrykk, går ut i fra at du har ladetrykk allerede fra rundt 2000 o/min? men at den maxer ved 3200? Har vært borti biler som kommer ENDA senere enn det du her nevner, men skal selvfølgelig ikke påstå at disse bilene har vært "helt på G" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 2, 2008 Får vel ta og montere trykkmåler, finner ut mye da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...