Anbefalte innlegg

Problemet er at bilen stopper. Den starter en sjelden gang. For en stund siden skiftet jeg olje, men Service oil begynte å lyse etter ei stund, og det gjør den fortsatt. Da jeg kjørte hjem fra jobb i dag begynte batterilampa å lyse, men det er ikke noe problem med strømmen. Startmotoren går rundt og det er ikke noe problem. Hva kan dette væe mon tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere mykje det. Har den gnist? får den bensin?

 

ta ein sjekk med diagnose i første omgang.

Mvh Vidar

Bildiagnose

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke testet det, men tviler på at det er bensinen. Det må jo ha noe å gjøre med den lampa som begynte å lyse ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp å testa selv. Fikk start, men da jeg skulle gi gass ville den ikke ruse seg opp. Den begynte bare å moe. Jeg slo av motoren¨å skulle prøve å starte på nytt, men da var det ikke strøm. Kan det rett og slett bare være et defekt batteri ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.Nja vil vel ikkje tru det. Kan kansje virke som det er luftmengde måleren din som er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lmm er vist store stygge ulven på disse bilene. Når noen spør om hjelp på disse bilene med det elektriske eller at bilen går dårlig, kan du garantere at det går 3 innlegg så er det noen som foreslår Lmm... Men det pleier jo å stemme i mange tilfeller. Var faktisk det første som slo meg og når jeg leste feilen. Hadde en kompis med samme problemet på en passat 1,8t og der var lmm gåen... Du kan jo prøve å bytte batteri og da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at LMM foråsaker det som skjer her, du trenger jo ikke LMM innkoblet for å kjøre bilen, fordi bilen går i nødmodus.

Det kan jo selfølgelig vær en av tingene som er feil,

 

At batteri lampa lyste kan jo være dynamoen din som er dårlig, du kan jo fortsatt ha strøm på batteriet men den lader ikke mere.

og siden bilen ikke ville ruse opp mere og neste gang du prøvde så var det ikke strøm kan jo være fordi batteriet ditt ikke blir ladet.

 

Håper du finner ut av det,

 

Hvilken modell er det foresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre, ECU, tenningsmodul....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, testet i morges å da startet den. Motoren gikk fint og alt var topp. Etter ei stund begynte batterilampa å lyse igjen. Jeg fikk tak i et multimeter og målte spenningen på batteriet. Når jeg startet bilen sank spenningen, og var på ca 11.9 volt. Når jeg slo av motoren steig den til ca 12.4 volt. Høres ut for meg som om det er noe med dynamoen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, testet i morges å da startet den. Motoren gikk fint og alt var topp. Etter ei stund begynte batterilampa å lyse igjen. Jeg fikk tak i et multimeter og målte spenningen på batteriet. Når jeg startet bilen sank spenningen, og var på ca 11.9 volt. Når jeg slo av motoren steig den til ca 12.4 volt. Høres ut for meg som om det er noe med dynamoen..

 

Laderegulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe det bare er det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, skifta du olje selv?

For man må vel til med vag-com for å resette oljeskift-intervall timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.