#1 Skrevet Februar 1, 2008 Har lest litt rundt på lignende tråder her på forumet men ikke funnet noe svar på mitt problem. Nå er det vått som fy ute og temmelig rå luft. Problemet er at når jeg har vært ute og kjørt og bilen er varm og jeg skal ut igjen en time etter så begynner rutene å dugge noe sinnsykt idet jeg starter bilen og setter på varmen. Er det pga kondens som dannes i anlegget pga tempforskjellen eller kan det være noe annet? Når jeg starter bilen på morgenen og den har stått hele natta har jeg aldri dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2008 Når skiftet du kupéfilter sist? Fuktighet i gulvteppet noen plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2008 Hvis du pleier å bruke resirkuleringen, så skru denne av. Den er effektiv til å få rutene til å dugge. Det sies også at bruk av AC skal hjelpe til å tørke luften, så skru evt. ECON-knappen av. Ellers er det ganske normalt at det dugger fra varmeapparatet når det er middels varmt. Dugg er tross alt vanndamp, som dannes ved høy fuktighet og temperatursforskjeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2008 Kupefilteret er ikke byttet på en stund, har det noe å si for dugg? Ikke noe fuktighet i gulv eller noe. Bare vått på gummimattene etter skoene. Econ er av og resirk er av. Ytterst skjeldent jeg slår dette på. Jeg tenkte kanskje at det måtte være vanndamp som dannes når det er middels temp siden det ikke dugger noe når jeg startet bilen om morgenen og den er helt kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2008 Kupefilteret er ikke byttet på en stund, har det noe å si for dugg?Ikke noe fuktighet i gulv eller noe. Bare vått på gummimattene etter skoene. Econ er av og resirk er av. Ytterst skjeldent jeg slår dette på. Jeg tenkte kanskje at det måtte være vanndamp som dannes når det er middels temp siden det ikke dugger noe når jeg startet bilen om morgenen og den er helt kald. Ja,er viktig og bytte coupefilteret jevnlig,min dugget når jeg fikk bilen.Tok da og byttet coupefilteret (var ikke særlig møkkete) og duggen ble borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2008 Bytte kupefilter/pollenfilter gjør sikkert susen !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2008 Jeg hadde samme "problem" med gamle A3'en. Byttet kupefilter og duggen så jeg aldri igjen. Det var til og med et av de tynne billige til 29,- fra mekonomen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2008 Jeg hadde samme "problem" med gamle A3'en. Byttet kupefilter og duggen så jeg aldri igjen. Det var til og med et av de tynne billige til 29,- fra mekonomen. Heldig du da, billigste som finnest til A6`en er 300,-men det er jo egentlig ikke mye. får prøve å bytte det også, er på høy tid å bytte det uansett. Men hvorfor blir det mer dugg om filteret er klart for å byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 2, 2008 er vel noe med sirkulasjon av luften i kupeen tenkerjeg. Er det tett så klarer bilen ikke å få nok ny luft inn og så har du duggen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 3, 2008 Jeg har akkurat samme problem i A6'en min. Ble noe bedre etter bytte av kupéfilter, men syntes fortsatt det kan dugge litt i overkant ved fuktig vær. Kjører uten resirk og econ på AC'n. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2008 Har du vaska ruta på innsiden? En skitten rute gir mye lettere dugg enn en ren rute... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...