Anbefalte innlegg

Hei jeg lurte litt på en ting.. er dette en dump ventil jeg monterte den på autopower i arendal å lurte litt på hva dette er eller kalles.. er det dette som kalles en dump ventil? den er koblet med T stykket til intercooleren..

 

[ATTACH]85367[/ATTACH]

 

Er denne mindre farlig en vanlig dump? har ufattelig lite peiling på dette ville bare ha lyden jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er en "dump ventil", ville heller kjørt med resirk jeg da men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dump ventil skal ikke på audi! Fucker opp blandingsforholdet ditt. Noen funker det for, men det kan skape masse problemer for deg. Få deg heller en forge resirk ventil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm akkurat... hadde det men ble ikke noe forskjel med denne eller resirk.. vil egentlig bare ha lyden jeg da.. den kosta noe jæ*** oxo.. hva er det værste som kan skje med denne på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen får feil balandings forhold, fordi den luften som går gjennom luft massemåleren din blir, ved en dump sluppet ut i fri luft.. som i dump :) noe som igjen gjør at hjernen i bilen din tror at den har en viss mengde luft, som da har blitt dumpet når du slipper gassen.. når du da gir gass igjen, får bilen feil forhold mellom luft og bensin.. i grove trekk da... :)

Med resirk, kjører du den lufta tilbake før turbo, noe som gjør at den ikke forsvinner fra systemet..

Skyt meg om jeg tar feil.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe skyter ingen jeg :) bare glad noen som har litt mere peiling en meg som har noe å si.. :)

 

grunden til at jeg lurte var at når jeg lagret bildet fra Autopower.no så fikk jeg opp dette lagringsnr (

( resirk_turboxs_blue )

 

Var egentlig bare derfor jeg lurte.. :)

 

fant forøvrig bildet å text her: http://www.autopower.no/?id=dumpvalve

 

å neders på siden står det at det ikke er lurt å monter dump på biler med LMM haha :) må lære meg å lese tror jeg.. takk for svar fra elle :)

 

lurte bare litt på hva det MAP ( Manifold Absolute Pressure ) greiene var ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en åpen ventil, kjøp heller en forge resirk, og et stort åpentfilter(uten olje) så vil du få masse lyd av det også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja er det du som kjører den gule i byen her ja:) Hehe Jobber på stoa? du har kansje sett den stygge audi 100en min?(offtopic):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en åpen ventil, kjøp heller en forge resirk, og et stort åpentfilter(uten olje) så vil du få masse lyd av det også:)

 

Helt riktig. det gir den tøffeste lyden spør du meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant det... Resirk og stort åpent filter lager lyd i massevis det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en åpen ventil, kjøp heller en forge resirk, og et stort åpentfilter(uten olje) så vil du få masse lyd av det også:)

 

hmm blakk :)

Lurer bare på hva en map sensor er denne burde jo løse problemet etter som jeg forso på autopower sidene.. er dette an vansklig ting å instalere..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja er det du som kjører den gule i byen her ja:) Hehe Jobber på stoa? du har kansje sett den stygge audi 100en min?(offtopic):P

 

hehe ja det er meg ja.. :) ser ganske mange audi 100 her nede så er ikke lett å vite hvilken det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Map sensoren bør du ikke bytte. Da må bilen din chippes på nytt igjenn... Den chippen du har nå er satt opp med tanke på den map sensoren du har, og setter du i en map sensor med høyere verdi, så vil hjernen tro den har ett annet trykk en den egentlig har, og blandingsforholdet ditt blir helt feil. Hadde jeg vert deg, så hadde jeg tatt turen innom en tuner som har peiling på dette. Så slipper du å bruke penger på ting du ikke trenger. Ts har jo senter overalt. Besøk de...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja det er meg ja.. :) ser ganske mange audi 100 her nede så er ikke lett å vite hvilken det er :)

 

Stygg mørkeblå en med turbo.. ser helt orginal ut. skamhøy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om åpent filter er det noen her som har noe og anbefale? jeg kjører med Forge Resirk og KN Sportsfilter! men er ute etter litt mer kvitrelyd. Har hørt at noen har nevnt BSR Optiflow og et type stålfilter som TS RACING har inne! noen erfraringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det er snakk om åpent filter er det noen her som har noe og anbefale? jeg kjører med Forge Resirk og KN Sportsfilter! men er ute etter litt mer kvitrelyd. Har hørt at noen har nevnt BSR Optiflow og et type stålfilter som TS RACING har inne! noen erfraringer?

 

He du chippa bilen eller er den original ? Åpent eller lukka filter du he?

 

Meina du "puff" lyden eller vil du ha den kvitrete lyden ?

Før kvitrelyden trur eg du treng en dump,som er litt fy fy på audi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth! Ja ej he chippa Steg 3 TS RACING. Å ej he et lukka filter. Det ej er ute etter er kvitrelyden ja.. og ej he lest mej fram til det at vist ej kjøpe mej et åpent filter, til eksempel BSR Optiflow i kombinasjon med den forge resirken ej he no! vil ej få en meget fet lyd av filteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du får kvittrelyd av og bytte luft filter..

etter som jeg har forstått, så kommer den ordentlige kvittrelyden fram om du blender di slangene som går inn på ventilen din..(kjører uten ventil)

altså, det som lager lyden er turboen din som stopper fort opp :)

 

men er vell godt mulig du kan få den på andre måter! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du strammer ventilfjæra ganske bra så får du en god blanding.. trykk under 1 bar greier ikke åpne ventilen skikkelig og da kvitrer d, kvittrer skikkelig rått m dobbeltkona green filter!!.. er sikkert ikke bra for snurra d heller men men:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir d dump lyd me resirk ventil da? heh:P siden lufa bare går tilbake?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med åpent filter så blir det "dump" lyd ja :) mer en nåkk lyd for meg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da skal jeg bytte:P har bare vanlig dump nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det altså ann å kjøre uten dump eller rsirk? høres ikke det litt merkelig ut?

 

det jeg har mest lyst på en dump/kvitrelyd.. det som høres evig rått ut.. men aner ikke hvordan jeg får dette til? noen her som vet det.. uten å skade 1.8t maskina?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, går vell ann.. men er ikke bra for snurra i lengden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en billig måte er å sette på hiddensprut som bruker MAP i steden for LMM, så da kan du ha en stor og åpen dump uten at det gjør noe :)

 

(håper dere tar ironien) : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.