Anbefalte innlegg

ja får jo håpe det var irono for det er vel evig dyrt.. men hva er den Billige måten da.. sånn serriøst

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som det ble sagt her lengre oppe....en resirk ventil med et åpent filter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange plasse skal du egentlig spørr om dette? Kjøp deg ett skikkelig luftfilter kit/åpent filter, sett på RESIRK ventil, helst i alu og lyden er der. Det lager nok lyd sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke spurt om dette noen andre plasser tror jeg .. men de blir sån for andre legger inn spørsmål på trådene jeg lager..

Jeg har åpent filter (JR ) og jeg hadde resirk på den en gang.. men var ganske tyst da egentlig.. men men jeg bare spør jeg .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, greit det :D

men nå har du svaret ditt :) Åpent filter, og ny RESIRK.. feks "forge" sin... da får du sikkert en bedre bil, pluss at du får en pen lyd :) kvittrelyd tror jeg blir vanskelig...

på min 2.2 20vT så hadde jeg sånn k.k.k.K.K.K.K.K.k.K.k.K.k.k.k. lyd om du skjønner ;) med org resirk.. men det var sikkert fordi den var sliten/gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, greit det

men nå har du svaret ditt Åpent filter, og ny RESIRK.. feks "forge" sin... da får du sikkert en bedre bil, pluss at du får en pen lyd kvittrelyd tror jeg blir vanskelig...

på min 2.2 20vT så hadde jeg sånn k.k.k.K.K.K.K.K.k.K.k.K.k.k.k. lyd om du skjønner med org resirk.. men det var sikkert fordi den var sliten/gåen

 

Det er da sikkert da kanskje litt med hvilket Trykk du kjører med! om eventuelt bilen er chippa? Corect me if om wrong.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Legger ved en link på en tt 1,8T med TS Racing åpent stålfilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm må opp i del trykk i bilen før dumpen slipper luft.. er helst filteret alene som lager den lyden du vister til her.. må opp i litt turtall å trykk for å få den faste luftlyden.. vanskelig å forklare men... :)

men om bilen vil gå noe serlig bedre tror jeg ikke.. for kjørte med resik før.. å var ikke noe merkbart bedre på min bil hvertfall.. eneste som ble forandre på bilen var vel egenltig bare lyden for min del

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare elsker lyden i denne audien

 

er helt himmelsk :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke den var så god jeg, hørte jo ingenting nesten :S Men fjern den ventilen som sitter der nå, blend slangene og bruk et stort tørt åpent filter.. Kjører med det på S4en og syns det funker utmerket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet med å kjøre uten noen form for avlastning, er at du vil på sikt ødelegge turboen din...for når du stenger gasspjeldet, vil trykket som blir "stengt" mellom turbo og spjeld trykke kompressorhjulet inn i huset, og i verstefall gjør at turboen får "back-spin"

 

du kan bruke søkefunkjonen på finne frem masse litteratur ang. dump....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk ikke så værst motorlyd i den siste der. Hørte ingen dump lyd da.. bare et lite pip inn i mellom:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe syntes det høres kult ut med sånn lyd.. men jeg tror ikke jeg vil kjøre uten noe form for avlastning.. mange som fraråder det her ser jeg.. å er ve en grund til at det er på orginalt.. gjør sikkert ikke saken noe bere når bilen er chippet :)

men takk for alle svar uansett..

 

men etter som jeg forstår er det ikke store blandingsfeilen man får med åpen dump.. skjønner det kan skade katten på sikt. men er det mere skadelig en det.. ( ja jeg vet de er grisedyre ) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, det er ikke mer skadelig enn det. Viktig at det er en dobbeltstemplet dump som holder helt tett isåfall, ellers kan bilen suge falskluft via dumpen på tomgang og kjøring uten ladetrykk. Men det er ingen krise å kjøre slik.

 

Men vil du ha ting mest mulig optimalt så kjører du med resirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm oki de var jo en liten lettelse men som jeg har sakt lenger oppe her.. så var det ikke noe efektforskjell med resirk eller dump..

Er vel bilde av dumpen lenger oppe på siden.. har lite peiling på om den er dobbelstemplet : klø :

kansje noen ande her som vet det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en Turbo XS dumpventil. De er bra kvalitet, så den er nok ok å bruke. Jeg brukte en Turbo XS RFL på den forrige datsunen min. Denne hadde luftmassemåler, men det gikk fint å kombinere LMM og dumpventil. Forskjellen med dump og resirk er så liten at du ikke merker det med mindre du er racerkjører av yrke. Hehe. Så lenge oppsettet ditt fungerer slik det er nå, er det bare til å kjøre med det. Jeg kjører resirk mest fordi jeg er lei av pshh-lyden, så hver sin smak. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe oki.. ja den må være bra den ventilen for den kosta skjorta når jeg kjøpte den.. tror jeg ga nesten 3000 med montering.

syntes det var litt dyrt men jeg ga litt faen i det da.. ville bare ha den fete lyden jeg.. driter egentlig i alt annet så lenge det ikke raser motoren :)

 

skal montere blødeventil til uka.. sliter litt med trykket. har det igrunnen gjort siden jeg fikk bilen ligger på 0.9 med chip som skal klare 1.2 så mulig N75 ventilen som kødder men fikk ikke opp noe feil på diagnosen på den ventilen. så aner ikke hva det kan være .. så siste utvei er vel å sette på blødeventil :) må jo ha utbytte av denne kjærra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kenneth! Ja ej he chippa Steg 3 TS RACING. Å ej he et lukka filter. Det ej er ute etter er kvitrelyden ja.. og ej he lest mej fram til det at vist ej kjøpe mej et åpent filter, til eksempel BSR Optiflow i kombinasjon med den forge resirken ej he no! vil ej få en meget fet lyd av filteret.

 

Såsnart eg klare å kome meg heim frå sjøen skal eg sette på min nye forge resirk og k&n innsatsfilter, skal ta meg ein rånetur til larsnes so kan du få høyre : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe oki.. ja den må være bra den ventilen for den kosta skjorta når jeg kjøpte den.. tror jeg ga nesten 3000 med montering.

syntes det var litt dyrt men jeg ga litt faen i det da.. ville bare ha den fete lyden jeg.. driter egentlig i alt annet så lenge det ikke raser motoren :)

 

skal montere blødeventil til uka.. sliter litt med trykket. har det igrunnen gjort siden jeg fikk bilen ligger på 0.9 med chip som skal klare 1.2 så mulig N75 ventilen som kødder men fikk ikke opp noe feil på diagnosen på den ventilen. så aner ikke hva det kan være .. så siste utvei er vel å sette på blødeventil :) må jo ha utbytte av denne kjærra :)

 

Du kommer aldri til å få den fete lyden med dump, bare lyd som alle fjortissa snur seg etter.. Fjern avlastningsventil og fjortissa blir helt vill i trusa. Ja det er mer skadelig for turbo enn med ventil, men hvor mye er det? Hørt om folk som har kjørt flere år uten ventil og turbo like fin.. K03`en er ikke akkurat så veldig dyr heller da. Er du helt sikker på at den skal lade 1,2? Selv om det ikke ble funnet noen feil med magnet ventilen med diagnose så kan du fortsatt være litt kødden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første, AEB motoren som står i denne A4a har ikke MAP sensor. For det andre, å kjøre uten avlastningsventil i det hele tatt bare for å gjøre fjortisan våt i trusa?? Jeg sier ikke mer om den saken.

 

Men og kjøre uten avlastningsventil, det er å slite ned Turbo, slanger med mere mye fortere enn nødvendig. Som Morten sier, dette utsetter turboen for en belastning som turboen absolutt ikke er designet for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med våt i trusa var vel heller ikke akkurat ment seriøst, er så mye tråder og spørsmål ang. dump osv som jeg tror det fleste er lei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkuratt jeg har ingen intensjoner å gjøre fjortisser blaute.. bare ute etter litt lyd jeg.. :) kommer nok ikke til å ta av uvlastingsventilen.. da må det være for noe spessielt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.