#1 Skrevet Februar 2, 2008 Hei I motor rommet er der en svart beholder med deler nr 1J0 201 801H. Denne er ved siden av vindusspyler tanken. Denne står å tikker ganske høylydt, låter ikke pent. Ved å dra ut kontakten av denne forsvinner tikkingen. Noen som vet hva dette er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2008 Går det to svarte litt tjukke slanger inn på denne? Mulig det kan være den saken til det aktive kullfilteret. Den tikker en del, og det er desverre normalt;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2008 mistenker å at denne har noe med kullfilteret å gjøre. Men er ikke normalt at denne tikker så mye som den gjør hos meg, høres jo ut som ventil tikking fra motor. Skal nok ikke tikke så høylydt som den gjør. Går en tjukk slange innpå på den å en litt mindre om jeg ike tar feil og en kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2008 Jeg har hørt fra flere at detta er normalt.. den tikka skikkelig på min gamle jubileum også og jeg lurte på om det var ulyd fra motor først! Sjekka ikke detta så veldig godt men mener på det er noe vakumboks eller noe som har med dette å gjøra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2008 Dette er nok noe du må leve med...Jeg har samme tikkingen i min bil og på vag-verkstedet sa de at det ikke er noe å gjøre med Denne ventilen slipper bensindamp i fra bensintanken inn til insugsmanifoilen. Tikkingen er kun når bilen går på tomgang/uten belastning. Grunnen til at det tikker er at det ikke skal komme for mye "damp" inn i innsuget for da kan katalysatoren i eksosanlegget bli ødelagt (for lite oksygen og for mye hydrokarboner) Sånn er det å ha en "miljøvennlig" bil. : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...