#26 Skrevet Februar 4, 2008 en 1.8T har faktisk ikke MAP sensor... der tar du nok feil....kun AEB motoren etter hva jeg vet som ikke har mapsensor. Er bare å se på intercooleren i toppen og det sitter en giver der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 4, 2008 der tar du nok feil....kun AEB motoren etter hva jeg vet som ikke har mapsensor.Er bare å se på intercooleren i toppen og det sitter en giver der. Hmmm den der må du definere litt her hva er feil?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 4, 2008 der tar du nok feil....kun AEB motoren etter hva jeg vet som ikke har mapsensor.Er bare å se på intercooleren i toppen og det sitter en giver der. det er vel bare temp sensor...så vidt jeg kjenner til bruker ingen 1.8T MAP som parameter på innsprutet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 4, 2008 åå ja sånn ja.. skjlnte det nå trodde dere snakket om N75 ventilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 4, 2008 det er vel bare temp sensor...så vidt jeg kjenner til bruker ingen 1.8T MAP som parameter på innsprutet Er nok mapsensor...tempsensoren sitter jo i innsuget. rart man kan lese ut ladetrykket med vag-com på noen av de da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 4, 2008 oki så map er ikke noe for meg på denne bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 4, 2008 NEI! Du har AEB motor, så du har ikke den sensoren i intercooleren som de andre snakker om. Skulle du hatt map sensor, måtte du samtidig skaffet deg et hiddensprut til å bruke sammen med MAP-sensoren, og fjernet luftmassemåleren din. Da ville alt vært optimalt for bruk av dumpventil. Og du ville vært 20 000,- fattigere. Men som nevnt tidligere, du kan bruke dumpventilen du har, og alt fungerer jo bra ser det ut til. Så bare glem hele tanken om MAP-sensor osv. Kjøp deg evt boken Maximum Boost av Corky Bell og lær deg det meste som er verdt å kunne om turbomotorer osv. SÅ kan du vurdere hiddensprut og map-sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 4, 2008 Angående sensoren som finnes i intercooleren på noen 1,8T, så er det godt mulig at den måler ladetrykket, men det er ikke en MAP-sensor i og med at det innebærer at sensoren måtte vært plassert etter spjeldhuset, altså i manifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 5, 2008 oki.. fint noen kan forklare så jeg skjønner det takk for det vurderte hiddensprut helt til jeg så prisen på det her om dagn.. blir nok ikke det på meg med det første så lenge jeg akkuratt har bygd hus å greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...