Anbefalte innlegg

Hvilken bil/motor vil dere si er den mest turtall"villige" som audi har laget?: rock :

nå vet jeg ikke åssen R8n er men regner me er mest villig men vist vi ser bort i fra den.

er vel ikke bare japsene som har biler som er villige på turtall:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4,2 V8 motoren deres med 8600rpm :D er jo ingenting mot en civic typ R, men den er ikke V 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trimma 1.6TD : smil :

 

HAHA:D

jau den klarer vel kansje 5000:D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHA:D

jau den klarer vel kansje 5000:D hehe

 

Skikkelig trimmet kommer den over 7000rpm, men med ingen garanti på levetid av toppakning (stål ett must). Turtallssperra må jo såklart fjernes i dieselpumpa (governor mod). Faktisk helt rå turtallsmessige disse motorene sammenlignet med andre dieselmotorer tatt i betraktning hvor gammel motoren er. Hjelper med den kortgirte kassen også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest potensiale har vel en 2.0 20v femmer (motorkode NM tror jeg) med sin korte slaglengde :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg holder en knapp på den med lilla grafer : rolleyes

 

Effekt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsatt 100 mindre en V8'eren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vi snakke om Audi race motorer, er det nok ingen som slår Audi 50 motorene. Ikke uvanlig at disse kommer opp i 11,500-12,000 rpm i racetrim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde vært digg å hatt en bil som hadde klart 11 000 rpm..

er jo bare helt rått når bilen bare drar å drar: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NSU RO80...

 

Ikke direkte en Audi, men wankel-motorene kan visstnok dra opp mot 18.000 rpm uten turtallssperre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NSU RO80...

 

Ikke direkte en Audi, men wankel-motorene kan visstnok dra opp mot 18.000 rpm uten turtallssperre.

 

Formel 1 motorene klarer 22.000rpm er jo litt imponerende: rolleyes (sporet litt av her nå?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formel1 motorene er race-motorer som bare brukes i kort tid. Wankel-motorene er tross alt motorer bygget for daglig bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Formel1 motorene er race-motorer som bare brukes i kort tid. Wankel-motorene er tross alt motorer bygget for daglig bruk.

 

Skulle bare fram til at det var Audimotorer det var snakk om og wankel er ikke Audi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den er i en NSU, som ble kjøpt opp av VW og slått sammen med Audi. Det ble også gjort forsøk med wankel i Audi 100 Type 43.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går en NA trimma rallybil med 7A motor i USA, der hentes mye av effekten ut like over 9k.

Mener det var 275hk:)

 

Samlebåndsbiler er kanskje noe annet?

 

90rally5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.