#1 Skrevet Februar 2, 2008 Hei a4 min er til tiderfryktelig vanskelig og få i gir. Er akkurat som om den stopper i mellom fri og selvegiret slik at den må så og si presses i gir. Gjelder spesielt 1.gir til tider 2. Noen som vet hva dette kan komme av? gåen clutch? Mvh Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2008 kan det være synkroniserings ringene??? De har en tendens til å bli dårlige med tiden..... spes på 1. og 2. gir.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2008 Derfor er det viktig og ikke herje med bilen/girkassen i fra 1 -> 2gir. Men kan være noen stag som har flyttet seg også,få Møller eller evt ett verksted til og teste bilen så finner de fort ut hva som er galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2008 Hei a4 min er til tiderfryktelig vanskelig og få i gir.Er akkurat som om den stopper i mellom fri og selvegiret slik at den må så og si presses i gir. Gjelder spesielt 1.gir til tider 2. Noen som vet hva dette kan komme av? gåen clutch? Mvh Marius Skift olje på girkasse og diff bak. Plagdes med det samme som deg på 02 passaten min med 4 motion Skifta olje, og giringa ble som ny etterpå!! Over tid blir det kondens/avleiringer i olja og den mister egenskapene sine. Jeg trodde først at clutsjen hang litt på, men tok feil dær ja. Min hadde gått 150k ved oljeskift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...