Irriterende "pipelyd" i varmeanlegget (Climatronic)..

Anbefalte innlegg

Hei!

Av og til på Passaten, og det virker som om det er værst/konstant når anlegget prøver å varme opp kupeen mest mulig, så kommer det en fryktelig irriterende "pipelyd" som høres ut som en vifte som sliter med dårlige lagre fra inni dashbordet.. Denne lyden endrer seg IKKE hvis jeg justerer viftehastigheten, men er konstant og urytmisk uansett hvor mye jeg stiller på climatronicen.....:confused:

Er det noen som vet hva dette kan være??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem i min relativt nye passat, utrolig irriterende.

Skal ha min på første service om ikke lenge så håper de finner ut av hva som lager støyen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være tett kupefilter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått samme problemer med min vifte, hva var det som var gale ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått samme problemer med min vifte, hva var det som var gale ?

Hei!

Problemet ble borte da jeg skrudde av hanskerommet, skrudde ut kupèviften som sitter bak der (3 skruer) og sprayet WD40 på akslingen til trommelviften.

Litt vanskelig å komme til å få sprayet på den akslingen, men det er bare å dynke den godt inn, "spinne" viften rundt mens man lar oljen nærmest renne inn langs akslingen.

Lyden har ikke vært der så langt i år. Det er nettopp begynt å bli kaldt, så den store testen kommer vel ikke før på en langtur med godt under 10 minusgrader. Virker ihvertfall som om problemet er løst....

Her er en tråd om samme problemet:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112324&highlight=kupevifte+passat

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan vel også si at jeg er medlem av klubben, opplevde dette her en dag.

Får skru ut vifta og gi den dusj smurning :) Ihvertfall jævlig irriterende lyd, kom spesielt i venstre svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.