#1 Skrevet Februar 4, 2008 Hei Har en 97' A4 B5. Nå i helgen var det endel snø her på vestlandet, og i den forbindelse fikk en bruk for ABS'en endel. Men: Ned fra huset mitt er det en ganske bratt bakke, og når bilen har stått en stund så har jeg ikke ABS ned den bakken. Første gangen jeg skulle ned bakken kom først ABS'en etter 3. trykket på pedalen. Andre gang jeg skulle ned kom den ikke i det hele tatt.....Men når jeg har kjørt 30 meter bort i veien å prøver å bremse der så virker alt som det skal, er kun disse to gangene jeg har merket at ABS'en har vært fraværende, rett etter oppstart. Det er ikke noe som helst som blinker eller piper i instrumentet. Hva kan være gale? -Har jeg ikke nok spenning på batteriet? Har målt det når bilen har stått over natten, da målte jeg 12,5V -Bremsevæsken ble skiftet mai 2007 -Skiver og klosser er vel middels slitt, men har det noe å si? Håper på innspill her, er ikke så kult hvis den plutselig en dag slutter å virke helt: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2008 Trodde man måtte opp i en viss fart før abs'en kicket inn. Slik er det hvertfall på Volvo 850'en til min bror. Der hører man en liten lyd når abs'en aktiveres. Så hvis denne bakken kommer umiddelbart etter du starter å kjøre, og du kjører sakte ned så kan det være det som er årsaken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2008 Trodde man måtte opp i en viss fart før abs'en kicket inn. Slik er det hvertfall på Volvo 850'en til min bror. Der hører man en liten lyd når abs'en aktiveres. Så hvis denne bakken kommer umiddelbart etter du starter å kjøre, og du kjører sakte ned så kan det være det som er årsaken? Hmm, ja kan jo være det, men det høres litt rart ut.....Noen som jan bekrefte dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2008 Hmm, ja kan jo være det, men det høres litt rart ut.....Noen som jan bekrefte dette?? Stemmer det at hvis du kjører veldig sakte (0-5km/t) så kobler ikke ABS inn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2008 Stemmer det at hvis du kjører veldig sakte (0-5km/t) så kobler ikke ABS inn... Okei, då så Takk for info: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...