#1 Skrevet Februar 4, 2008 hei Jeg tenkte jeg skulle brå kaste på kammen på KV toppen min! var grei å få av så skulle sette den på, og dra til med riktig NM når jeg fikk lånt med momentnøkkel! Men, reingjorde kammen og de "spora" den skal ligge i. Legger den på plass og setter på kamoverfall eller hva de heter. De som holder kammen nede ihvertfall! Skal dra de nedtil bare. Men så knekker den ene på midten: klø : Og to av de andre sprekker på siden. Og det samme gjør toppen: eek : Den sprekker nedover der boltene sitter! Er dette noe som fort kan skje på en gammel motor eller er det jeg som har gjort noe riv ruskene gæli? Dro IKKE hardt til. Brukte knapt nok krefter! Har skjønt at den toppen går i søpla. Men må bare finne ut om det er et vanlig problem:) hehe Kan godt ta noen bilder av sirkuset hvis jeg ikke forklarte bra nok! Hilsen Jesper Graff:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2008 Det der hørtes brutalt ut! Legg ut bilder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2008 Har opplevd det samme med 10v topp.. Faktisk vraka 2stk. Sprakk nedover toppen og kambukken knakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2008 Jeg var ikke brutal jo: gråter : jeg er et godt menneske:p hehe! Skal ta noen etterpå. Er nok ikke så brutalt som du håper på men den er ødelagt;) hehe Jesper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2008 Noen bilder: JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2008 Du har ikke snudd lagerbukkene da? Da kan det skje sånn har noen funnet ut en gang: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2008 Du har ikke snudd lagerbukkene da? Da kan det skje sånn har noen funnet ut en gang: bh : Hmmm. Jeg regner med at skrift og tall skal mot reg.? Det er vel vanlig! Var ganske nøye med å smøre og se hvor de passa først! Så skjønner overhodet ikke hva jeg har gjort galt: gråter : JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2008 På bilde nr to er bukken trukket litt skjevt. har ikke noe med det å gjøre? At man skal trekke dem til slik at dem er like langt nede på begge sider? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2008 På bilde nr to er bukken trukket litt skjevt. har ikke noe med det å gjøre? At man skal trekke dem til slik at dem er like langt nede på begge sider? Det er mye mulig det:P hehe Jeg vet ikke jeg. Derfor jeg må ha en forklaring på om dette er vanlig eller jeg som har "vist muskler" og knekt dem. Og uansett er jeg en erfaring rikere:) Hehe. JG 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2008 Lå toppen rett nedpå arbeidsbemken/bordet, eller hadde ventilene plass til å bevege seg etterhvert som du skrudde til overfallene. Dvs. du hadde bygget den litt opp fra benken med treklosser etc..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2008 Dette slo meg med en gang også, at ventilene ikke hadde fritt løp på en måte når du dro til kammen. Derfor har lageroverfallet og toppen sprukket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 4, 2008 Da fikk jeg forklaringen min:) Hadde den på benken jeg: flau : Jaja! hehe Noen som har en KV topp liggende til meg da:)? Jesper G:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 4, 2008 Om man løfter toppen opp fra bordet med ventilene ved å dra til/ skru nedtil kammen, fører ikke det til at kambukkene knekker. Derimot hvis man snur dem, bytter plass på dem, ikke skrur litt etter litt på hver kambukk og på hver side av hver kambukk, så kan dem knekke. At toppen sprekker var kanskje litt rart... Noen skrur en og en kambukk helt nedtil med en gang, og det kan være et problem...kan faktisk knekke kammen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2008 Da fikk jeg forklaringen min:)Hadde den på benken jeg: flau : Jaja! hehe Noen som har en KV topp liggende til meg da:)? Jesper G:) det er godt mulig jeg har en KV topp liggende. Skal sjekke imorra jeg. Kan vær den har reist på dynga, men tviler litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...