1,9 Tdi 130 hk dårlig effekt

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med denne bilen.

Problemet er at bilen går dårlig.

Når du starter bilen høyre du turboen jobber når du drar på og det ryker køl svart bak bilen. Plutselig begynner den å gå enda dårligere. Da går den vel i nødprogram.

Feilkoden vi får er 17964. Det er blitt byttet alle slanger til turbo utenom dei små tynne.

Ladetrykksensoren har vi målt og er inna for verdiene i autohidden.

Turboen var det mykje olje i når vi tok av slangene og vi tømte ut ca 4 dl olje fra intercooleren.

Er det nokon som har vert borti at ladetrykksensoren er problemet sjølv om den har dei riktige verdiene?

Det er også prøvd å bytte lmm.

Evt andre tips mottas med stort takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart røyk og olje i IC og slanger? Er fristet til å si at turboen er gåen.. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er og sikker på at du ikke har en slange som er løs da? Eller en lekasje på trykksiden?Det resulterer hvertfall i svart røyk og bil som går meget dårlig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut som at alle slanger er ok og sitter ordentlig.

Frykter litt turboen og men det er liksom ikkje den du prøver bytter.

I teorien så skulle vel ikkje turboen fungert i det heile tatt vis den var tatt kvelden? Du høyrer den suser, men om den gir fult trykk det er eg usikker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, 4 dl med olje i intercooleren. Det er litt drøyt spør du meg. Det kunne vel vært en halv dl, og da ville jeg begynt og bekymre meg. Gå på biltema og kjøp en ladetrykksmåler, så ser du fort om turboen er gåen. Men var vel noen av disse turboene hvor den vakumklokka som styrer turbotrykket, brukte og ryke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.