Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Jeg har fått en ganske ekkel ulyd i min kjære turbo...

 

Nå i kveld har jeg endelig fått bøyd å vendt på kameraet mitt såpass at jeg greide å ta bilde av lappen som står på turboen, og der står det:

 

KKK

 

Grösse K26 2670 811

Alt nr: 93 766 9003

 

Er dette en RS2 turbo eller hva er dette??

 

I mitt tyskevognkort står det at jeg har mtm-wastegate, mtm-turbo og mtm-chip. og 303hk.

 

Er det noen som har svar? :D på forhånd takker og bukker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 turboen heter K24-7200, K26 sitter vel på Audi 100/200 Turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wæææææ!!!

 

det hørtes jo ikke akkurat bra ut...!!!

 

Er det denne de liksom kaller for mtm turbo?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

wæææææ!!!

 

det hørtes jo ikke akkurat bra ut...!!!

 

Er det denne de liksom kaller for mtm turbo?!

 

Nei dette er vell ikke akkurat en mtm turbo.

Denne turboen står på som sagt over her, 100/20010vt og URquattro.

Denne her leverer faktisk mere luft en en k24 7000 som står orginalt i bilen din.

Det som er med en k26 kontra en org k24 er jo at den vil lade en del seinere en den orginale, men den tar det igjen ut på registeret, da k26 leverer lufta neeesten heilt ut til rødmerkinga.

Men ulyd i turbo? Tatt av slangen og sett på skovlane/kjent på turbinhjulet om der er noe nevneverdig slakke inn/ut? At der er litt opp/ned er heelt normalt da det er glidelager i disse turboene :)

Bilen din vil nok gå litt dårligere om du setter på en orginal turbo igjen:) er jo både en K24 og en K26 som ligger for salg her på forumet no. En k24 ligger på 1000lappen og en k26 blir vell omtrent det dobble om den er i god stand :)

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jopp, ulyd, hadde bilen inne på verksted, og de som sa det, jeg har ikke hentet bilen tilbake enda så jeg vet ikke. Sa at det var muligens kast i akslingen så det ble mest sannsynlig havari om en stund. men som sakt, har ikke jeg hentet bilen hjem enda, og får sikkert ikke sjekket så mye før til helgen uansett..

 

Men, hvis jeg skal bytte turbo, er det ikke like greit å bytte til en som er lik den jeg har, eller er det et bedre valg å gå for rs2? Blir ikke aktuellt å bytte til den lille som står org i s4:p jo større jo bedre! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K26'en som står på din, kan nok ikke sammenlignes med den som står på 100/200, så du kan bare slappe helt av :)

 

eneste tallet sier deg er at den er større enn en k24...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K26'en som står på din, kan nok ikke sammenlignes med den som står på 100/200, så du kan bare slappe helt av :)

 

eneste tallet sier deg er at den er større enn en k24...

ja det er noen forskjeller å gå etter på k26`en men dei ligger på samme grensen effektmessig.å det er luftstopp på 350hk.

Men skal du ha på en rs2 turbo bør du ha nytt map ja. da helst nye dyser også.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay.. takker for svar.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GIK turboservice sier at jeg har en Porsche 944 turbo mest sannsynlig.... til opplysning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GIK turboservice sier at jeg har en Porsche 944 turbo mest sannsynlig.... til opplysning

 

Som er mye samme turboen nevnt over, K26...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp tråden jeg. Har nå en k24 fra s2 og en k24 vistnokk fra rs2 liggende forran meg.

Disse er prikklike å se på, skal de være det?

De er også forresten til salgs hvis du trenger:) uvvist stand på dene ene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k24 fra rs2? er ikke det stortsett k26?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k24 fra rs2? er ikke det stortsett k26?

 

RS2 turboen heter K24-7200 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er eksos utblås på RS2 turboen kontra K26'n? K26 har jo like stor utblås som pakningen på eksossiden (2.25"/2.5"?) mens k24 har bitteliten eksos utblås.

 

Er RS2 turboen lik k26'n her med tanke på eksosen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.