Trim/bygge grombil av Audi 80

Anbefalte innlegg

Vel, hva gjør man når man sitter på jobb og kjeder seg, ser ut på det grå været og det vanvittig deprimerende regnet? Jo, man ser på de lyse sider i livet og begynner å rote litt rundt i hjernebarken og kommer med den geniale ideen å bygge "grom" bil.. hehe..

 

Jeg har jo fortsatt gamle bilen min stående hjemme (disponeres av brodern). Det er en kjip audi 80 1.8S fwd. Hvor mye jobb ville det vært dersom det lar seg gjøre, å sette inn en 1.8T motor i denne? Har nemlig en brukt motor jeg kan få kjøpt, og når jeg skal ha meg ny bil neste sesong, kjøper nok mest sannsynlig brodern coupeen og jeg sitter med 80`n igjen. Siden den da blir bil nr 2 kan den jo plukkes helt i astronomiske biter.

 

Lar det seg gjøre? (Alt lar seg gjøre ja, men lar det seg gjøre for dødelige? )

 

 

edit : er da snakk om en 96 1.8T fra en A4......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke de forumene der jeg Øystein! Takk for svar : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plassmessig er det jo ikke noe problem, er vel ledningsnett som er mest knot.. Men får du motor komplett og skal ribbe kjerra går det vel greit... Vet ikke åssen det er med motorfester/girkasse og slikt, men kan sikkert få litt info om det på forumer.. Kanskje http://www.nordicaudi.com har noe info en plass og, eller linker til noen!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor skal være komplett ja, med girkasse og ledningsnett.. Får se hvor mye jobb det er og hadde egentlig ikke planer om noe slikt, men ble litt gira når jeg fikk tilbudet..

 

Hadde vært moro å fått en turbo i bilen og da en 1.8T som det ligger litt potensiale i. Bilen er jo reg i 87 også så da blir det null problem med avgifter, værre med godkjenning da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjenning er jo for pingler da..!!!!!! Er jo fremdeles en 1.8:D og propellen er jo så liten at den gjemmer du inni koonfilteret:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. :D

 

Hva med quattro da Knutis? Ikke like morsomt med fwd. ;)

 

Uansett høres det litt spennende ut med 1.8t i 80.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får klare meg uten Q da... Men hadde jo vært moro med 1.8T isteden for 1.8S :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ofte høre om Quattro "syndromet" på min 80 og, er bare ekstra vekt svarer jeg da.. 250hk på litt over 1000Kg går bra det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, sånn skal det låte Øystein! Moro uten quattro også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:rolleyes:

 

Det sier dere bare fordi dere ikke har quattro. :P

 

Kan bli morsomt dersom det blir noe av det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo Q på A8`en da ass, og på to biler før det....

 

Men har tenkt på flere ganger å bytte ut 80`in til en Q.. Men nå er det gjort så mye med bilen at det er uaktuelt... Så da kan vekten gå til fordel for Q`en... HEHE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.