Anbefalte innlegg

Jeg har en suselyd i girkassen å har hørt at dette er "normalt" på disse bilene. Forrige eier mente på at det var et lager i girkassen som gjorde lyden. Lyden øker med farten. Jeg lurer på om det er skadeli å kjøre med bilen slik det er nå, eller om lageret må skiftes? Har også litt problemer når jeg skal starte bilen. Jeg må gi gass mens jeg starter bilen for at den skal starte. Når den har startet så kommer ikke turtallet over 1500 omdr før etter ca 10 sekunder, uansett hvor mye gass jeg gir. Når bilen først har startet så legger den seg fint under 1000 omdreininger. Noen som har et fornuftig svar på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden er helt ufarlig, bare irriterende. Du kan prøve å skifte olje på girkassen og se om det kan hjelpe litt, men ikke forvent mirakler.. :)

Når det gjeder startproblemene ville jeg prøvd å skifte temperatursensoren til motorstyringen. Det er trolig en med blå kontakt som sitter der øvre radiatorslange går inn på motoren. Bytt denne (billig) og se om det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.