Anbefalte innlegg

Har en A6 1,8tq 98 modell. Byttet motor og girkassa før par dager siden. Kjøpte kassa med garantert 85000 km fra bil1din.no. Alt fungerer utmerket i ale gir men i 4 mest og svakt i 5 gear kommer ett slikt HØYFREKVENT ule/pipe lyd. Ikke noe voldsomt med en hører det og til tider kan det vare plagsomt om en vet hva en skal høre etter. Har satt inn spec 2+ men originalt dobbell masse sving hjul. Vet noen eller har peiling om hva det kan vare. Jeg har i hvertfal stort???? Alle innlegg er hjertelig welkommne.

Brukte castrol original vag olje på kassa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vart bort i dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at jeg vet hva som er feil, men det kan hende at clutchen din slurer litt på de tyngste girene, da den da vil få mest belastning. Mener også at spec clutch skal kjøres inn litt også før den får full gripe evne...

Ville kjørt den inn i følge spec, for så å se om det blir slutt på lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan vare det kanskje. Men det er litt utruligt at den skal høres på den måten da. Jeg synes at cluchen tar veldig fint egentlig og har ganske bra grep da... Mulig det du syer. har ikke kjørt mere en 600 km etter bytte så kanskje det kan vare noe der selv om jeg mistenker no annet.

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan vare det kanskje. Men det er litt utruligt at den skal høres på den måten da. Jeg synes at cluchen tar veldig fint egentlig og har ganske bra grep da... Mulig det du syer. har ikke kjørt mere en 600 km etter bytte så kanskje det kan vare noe der selv om jeg mistenker no annet.

Takk for svar

Bytt olje, bruk helsyntetisk castrol

Hørte om en annen bil der de gjorde det.

All f.skapet forsvant der og da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.