#1 Skrevet Februar 5, 2008 Hei.. har fått en case med bilen min.. det som startet det hele, var at bilen plutselig en morgen ikke ville starte, fant så ut etter litt feilsøking at det var bensinpumpa som har tatt kvelden.. fikk bytta den, og bilen startet da.. men gikk ikke helt som den skulle.. skulle skru fast dekslet forran over der hvor pluggene står, bilen begynte da og hoste. virket som den bare gikk på 3-4 syl.. byttet så 2 coiler og bilen starter nå (litt tungstartet) og går reint i 10-15 sekunder før den da begynner og hoste, og vibrerer om du gir gass fort. holder du et jevnt turtal,(2500-3000. feks) er det umulig og høre at noe er galt.. kan dette være pluggene feks? Er ombygd coiler fra 1.8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2008 Ser ut på en av ledningene (over syl 3) som at den har kommet i klem. Isolasjonen der ser ut til å være skadet. Dette vil vel medføre mulighet for overslag mot deksel/ jord vil jeg tro ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2008 Ser ut på en av ledningene (over syl 3) som at den har kommet i klem. Isolasjonen der ser ut til å være skadet. Dette vil vel medføre mulighet for overslag mot deksel/ jord vil jeg tro ?? tror ikke det er overslag lengre.. Fant 2 plasser hvor isolasjonen var blitt gnegd av, dette har jeg fikset.. kjøpte 2 nye coiler igår, da jeg mente disse var ødelagt.. startet bilen, og den gikk reint i 5-10 sekunder før den begynte gå på 3 sylindre..senere på dagen fant jeg ut at 2 til var ødelagte, da jeg strategisk nappet ut kontakten på innsprøytningsdysene. rart alle skal ryke samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2008 Jeg kjører også med 1,8T coiler men jeg bruker ikke dekselet i det hele tatt. Erfaringer postet på audiworld.com viser at coilene ikke tåler varmen under dekselet... Ledningene bør ikke ligge ubeskyttet, isoler med alu-tape eller noe som tåler varme... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2008 Jeg kjører også med 1,8T coiler men jeg bruker ikke dekselet i det hele tatt. Erfaringer postet på audiworld.com viser at coilene ikke tåler varmen under dekselet... Ledningene bør ikke ligge ubeskyttet, isoler med alu-tape eller noe som tåler varme... ok, kanskje mine har tatt kveld grunnet varme da.. får 3 nye coiler i morge, og da har jeg byttet alle.. får håpe det hjelper møller hadde ikke time før dn 20.feb.. så sliter litt der ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2008 da var bilen fikset! 5 nye coiler, og alle ledningene til dem ble nå isolert!! nye plugger blir snart montert åsså skal si jeg merket forksjell etter at jeg byttet dette og bensinpumpa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2008 da var bilen fikset! 5 nye coiler, og alle ledningene til dem ble nå isolert!! nye plugger blir snart montert åsså skal si jeg merket forksjell etter at jeg byttet dette og bensinpumpa... Bra det ordnet seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2008 JOHO MEIDS!!! Da blir det drifting snart?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2008 Bra det ordnet seg:) ja, fornøyd nå.. man blir så hjelpesløs uten bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2008 da var bilen fikset! 5 nye coiler, og alle ledningene til dem ble nå isolert!! nye plugger blir snart montert åsså skal si jeg merket forksjell etter at jeg byttet dette og bensinpumpa... Husk plugger skal settes til med 30nm Godt det ordna seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2008 vell, etter jeg hadde ute pluggene, så monterte jeg dem etter min egen "moment" nøkkel:P er det veldig viktig med 30Nm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2008 JOHO MEIDS!!! Da blir det drifting snart?? vi skal ha POWER DRIFT!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 9, 2008 vell, etter jeg hadde ute pluggene, så monterte jeg dem etter min egen "moment" nøkkel:P er det veldig viktig med 30Nm? Hvis du spør Mattis Wang, så tror jeg at han anbefaler deg å stramme med momentnøkkel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2008 Lite kult når pluggene tar av som torpedoer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2008 Hvis du spør Mattis Wang, så tror jeg at han anbefaler deg å stramme med momentnøkkel hmm, vell.. da får vi ordnet oss en moment nøkkel til jeg skal bytte plugger... har ikke vært nedi der før nå etter jeg kjøpte bilen i fjord sommer, da oppdaget jeg når jeg skulle skru løs at den ene pluggen ikke satt no serlig fast nei hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2008 jeg har aldri brukt momentnøkkel, bare å skru til krampa tar deg. Syntes faktisk at 30nm er litt lite jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 9, 2008 Jeg tar det bestandig på "gefülen". Har aldri skjært seg. 30Nm virker lite ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2008 hehe, har ikke moment nøkkel engang:D så har aldri brukt det moment ved montering av plugger... som ørjan sier.. man har jo en liten momentnøkkel i armen det er bare og dra til det blir lett, så litt tilbake igjen:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2008 hehe, har ikke moment nøkkel engang:D så har aldri brukt det moment ved montering av plugger... som ørjan sier.. man har jo en liten momentnøkkel i armen det er bare og dra til det blir lett, så litt tilbake igjen:D Gjør det et par ganger til, slik at gjengene slipper, så skal du få se et pent syn under toppdekselet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 10, 2008 30 nm er 3 kg på 1 meter vektstang...er ikke så mye som skal til der...går gjengene er det bare å klemme til med helicoil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 10, 2008 Har man skrudd litt så har man litt på feelingen hva som er nok. Klarer man å vri det til slik at de løsner på en eller annen måte, enten for hard eller for løst så har man det ikke: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 10, 2008 au, så ikke helt bra ut det der nei hva er det egentlig som har skjedd? har pluggen bare løsnet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 10, 2008 Noen som ikke har skrudd fast pluggen med momentnøkkel Hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 11, 2008 Noen som ikke har skrudd fast pluggen med momentnøkkel og vridd gjengene over flytegrensa i metallet. Da kan det skje slikt. Det ser du da det er en stor prosent av gjengene som har tatt kveld. Hadde den gjenget seg ut ville motoren bare gått dårlig. Har prøvd det på en A100 10VT og da mister den jo all kompressjon og ikke får tenning på sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...