#1 Skrevet Februar 6, 2008 Har en 02 passat 1.8t.. Som mange sikkert vet er trykkslangen mellom intercooler og innsug ikke festet med slangeklemme nede på intercooleren, men klipset fast.. For meg er dette ett problem, da noe av turbotrykket forsvinner ut i akkurat denne koplingen Har kommet problemet litt til gangs ved å bruke vulktape rundt slangen/over klipset, men det er fortsatt ikke helt tett Noen som har erfart liknende? Kanskje til og med funnet en permanent (og tett) løsning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2008 Bytt slangen. Det sitter en pakning på slangestussen der, den er sikkert slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2008 Bytt slangen. Det sitter en pakning på slangestussen der, den er sikkert slitt. Jo, men trur du det en nok? Er rimelig mye slakk i dette systemet.. Har også tatt én runde med vulktape over denne pakningen (ja, fyfy!), men fortsatt slakk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2008 På min 02 passat er alle slangene mellom turbo og intercooler byttet grunnet lekkasje i disse koblingene. Da var bilen gått 50-60k. var en garantisak som første eieren på bilen fikk ordna. Bilen er nå rulla 159k og alt dette funker helt fint. Koblingene er slarkete på min passat også, men tett er de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2008 På min 02 passat er alle slangene mellom turbo og intercooler byttet grunnet lekkasje i disse koblingene.Da var bilen gått 50-60k. var en garantisak som første eieren på bilen fikk ordna. Bilen er nå rulla 159k og alt dette funker helt fint. Koblingene er slarkete på min passat også, men tett er de. Ok, da får jeg skaffe med ny slange Så du har ikke antydning til svetting rundt denne slangen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2008 Svetting er det litt av, men de sier hos møller at det er helt normalt. Har ikke merka noe problemer med trykklekkasje, bilen går som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2008 Svetting er det litt av, men de sier hos møller at det er helt normalt.Har ikke merka noe problemer med trykklekkasje, bilen går som den skal. Ja, det sier de nok Men min teori er ganske enkel: kommer olje ut, så kommer i allefall luft ut, enig?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2008 Er enig i det, men det kan vel være det at det ikke betyr så mye ettersom jeg ikke har noen problemer med det? Har hatt oljesvetting i koblingene helt siden jeg kjøpte bilen for 2 år siden. Har aldri merka noe som helst problem med turbotrykket. Det sitter jo en sensor på ene trykkrøret mellom intercooler og innsug, før lufta går inn på innsuget, hvis dette var et problem skulle det vel vært logga feilkode på dette? Har kjørt vag-com flere ganger, og turbotrykket ligger der det skal. Har nå kjørt nesten 45k siden jeg fikk bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2008 Noen som har montert "den gamle typen" intercooler i stedet? Der brukes vel slangeklemme? Må vel gå an å flytte over trykksensoren (eller hva det nå heter) og få festet denne på en måte? Forslag? Tips? Erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...