Hjelp... Coild`en til Xenon lykta....

Anbefalte innlegg

Coild /tennsatsen som ligger under Xenon lykta er ødelagt.

Må kjøpe ny, så hvem selger slike? Hva ligger dem i pris?

Er det noe på aftermarket/uorginale deler?priser?

EDIT:

Har funnet en ballast, som jeg har nå kjøpt ifra http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4691

MEN vil den passe rett over ifra bilens 12v og inn til ballsten(tenker på kontaktene).

Og vil det bli forskjell på lys styrken imellom lyktene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du originalmontert xenon er det ikke sikkert denne ballasten passer. Ring og hør!

For meg ser det ut som pluggene passer til ettermontert xenonkit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du originalmontert xenon er det ikke sikkert denne ballasten passer. Ring og hør!

For meg ser det ut som pluggene passer til ettermontert xenonkit.

Har kjøpt meg et sett med ettermonter Xenon til fj.lysene. Dem kunne jeg visst ha brukt nå til nærlysene.

Sitter offshore og har ikke fått sjekket ut det før nå.

MEN får bare sette det nye Xenon settet på fjernlyse som jeg kjøpte dem til, og bytte ut ballasten på den ødelagte.

Det blir nok bra til slutt : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint å bruke den ballasten. men du trenger en overgangskabel fra den originale Xenonpæra til kontaktene på den nye ballasten

I tillegg må du selv koble strømforsyningen inn på ballasten ved å klippe vekk den originale kontakten og koble til ved hjelp av kabelsko.

http://haugland.biz/index.php?cPath=34&osCsid=309a9ed9f1f73042eeff3b5e4fb7c4db

Denne overganskabelen til 150 kr trenger du, hvis du har D2S pære

Fant ikke denne kabelen hos Dybvik trading, men spør dem om dem har.

Til min 02 passat koster en original ballast 3600,- så det er uaktuelt å kjøpe ny hos Møller.

Det skal ikke bli noe forskjell på lysstyrke, da pæren er tent går strømmen rett igjennom ballasten. Det er kun under tenning av pæra du kanskje kan se forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint å bruke den ballasten. men du trenger en overgangskabel fra den originale Xenonpæra til kontaktene på den nye ballasten

I tillegg må du selv koble strømforsyningen inn på ballasten ved å klippe vekk den originale kontakten og koble til ved hjelp av kabelsko.

http://haugland.biz/index.php?cPath=34&osCsid=309a9ed9f1f73042eeff3b5e4fb7c4db

Denne overganskabelen til 150 kr trenger du, hvis du har D2S pære

Fant ikke denne kabelen hos Dybvik trading, men spør dem om dem har.

Til min 02 passat koster en original ballast 3600,- så det er uaktuelt å kjøpe ny hos Møller.

Det skal ikke bli noe forskjell på lysstyrke, da pæren er tent går strømmen rett igjennom ballasten. Det er kun under tenning av pæra du kanskje kan se forskjell.

hmmm

Snakte med Dybvik trading, og dem sa at jeg ikke trengte noen overgangs kabel. MEN det vil tiden vise : klø :

Men da vet jeg hvor jeg skal kjøpe vis det ikke passer :)

Tenkte eg sko lodde dem kablene på, men har ikke sett hvordan det ser ut enda. Kanskje kabelsko kanskje lodding....

Takker for info :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha den kabelen.

Hadde ikke giddet å skru så mye for å oppdage at den mangler.

Du får ikke løs den originale kabelen fra ballasten da den er støpt fast.

De kontakta som er på den uoriginale ballasten passer ikke bak på d2s pæra.

Du kan vel også klippe og koble om her for å få det til å virke. Men husk at du har med høy spenning å gjøre, må isoleres ordentlig etterpå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha den kabelen.

Hadde ikke giddet å skru så mye for å oppdage at den mangler.

Du får ikke løs den originale kabelen fra ballasten da den er støpt fast.

De kontakta som er på den uoriginale ballasten passer ikke bak på d2s pæra.

Du kan vel også klippe og koble om her for å få det til å virke. Men husk at du har med høy spenning å gjøre, må isoleres ordentlig etterpå:)

Ok, men jeg spurte Dybvik trading om det, og han sa at jeg ikke trengte det da...

Men hva er nå 150kr for mindre arbeid : rolleyes

EDIT

Dem har den jo ikke inne :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT

Dem har den jo ikke inne :-(

Spør når dem får inn nye.

Har brukt Haugland.biz selv, har god erfaring med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.