trenger hjelp. bremserør skjema

Anbefalte innlegg

har tatt av bakstillinga på min audi 100tq 88mod. og fant ut i tillegg til å bytte tanken så må jeg bytte alt av bremserør bak. noen som kunne vært så snille å lagt ut et slags skjema med alt av deler som trengs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør på møller så får du oppgitt lengden på de forskjellige røra.

Da trenger du å få kappet nye rør i rett lengde, tre på nye nippler(eventuelt bruk de gamle hvis du berger dem av hele) og få flenset dobbelflens i endene på rørene.

Bøying av rørene gjør du uten problem selv.

Kan også være lurt å skifte bremseslangene med det samme

Anbefaler at du bruker kobberrør i stedet for de originale stålrøra, så slipper du rustproblemer i ettertid.

Selv kjøpte jeg meg en 5m kveil med 6mm kobberrør, samt nye nipler hos et lokalt verksted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal komme meg bort til møller en dag. har kjøpt kobberrør. og bremseslanger. har også kjøpt flenseverktøy hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne årsmodellen har både med og uten ABS så jeg foreslår at du går hit. http://www.vagcat.com/ og registrerer deg, så kan du finne selv de forskellige delene og nummer event. lengder og dim på alle delene.: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal komme meg bort til møller en dag. har kjøpt kobberrør. og bremseslanger. har også kjøpt flenseverktøy hehe

Hvis du i tillegg til dette har kjøpt rørkutter, løse nipler og spennfjærene som sitter i koblingene mellom slanger og rør så er dette en rett fram-jobb. Det er bare å pelle av ett og ett rør og lage en kopi av dette, så behøver du ikke å få oppgitt målene på forhånd. Ofte er det enkleste å kutte av en litt større lengde enn det du tror du trenger, lage kon i den ene enden (tre på nippelen først) og så bøye til/montere røret. Når du ser hvor mye du må kutte av i andre enden er det bare å lage kon i denne også - og vips er bremserøret på plass:).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstyret tror jeg han fint klarer å anskaffe da han er rørlegger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.