Ugjevn akslerasjon/vibrering

Anbefalte innlegg

Hey

Har en case her.. altså bilen mi har noe merkelig forr seg.. av å til når jeg trøkker på i 1 gir går bilen noe sykt bra spinner avgårde å bilen kan faktisk være vanskelig å holde rett.. men dette skjer bare av å til.. burde ikke dette være den akslerasjonen jeg burde ha.. å så for det meste så er bilen bare treg føler jeg .. har byttet LMM å det hjalp heller lite.. det hjal på nykkinga ved pådrag i oppoverbakker å slik da men ble liksom ikke noe bedre akslerasjon.. å bilen har en utrolig irriterende vibrasjon. kommer rundt 2000 2500 omd. bilen rister på tomgang oxo men ikke sånn veldig hørbart.. hører det veldig bra når en skal opp i fart liksom slurer på clutchen å sånn så rister det.. clutchen er helt fin ellers merker ikke noe serlig vibrasjon i den.. noen som har opplevd det samme

Audi a4 1.8t 1996 mod FWD. den er chippet.. men dette problemet har kommet etter hvert. kan alltids være motorfestene men bilden burde jo i teorien ikke gå noe dårligere av den grund. ville jeg tro da

får håpe noen har bra svar på dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket at alle tennpluggene er iorden? Hvis en av dem fusker kan motoren vibrere som du beskriver.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som tennpluggene. Hadde akkurat samme problem på min s4. Så prøv å bytt dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm det skal jeg gjøre.. merker det evig godt når den kommer over 2000 modr. holder den der liksom vibrer det liksom :) tenkte kanjse kunne være tenningsmodulen eller noe.. men da skal jeg prøve på det dere sier her :)

Takk for alle tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva me coilene? Hadde det prolemet på min 1.8T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkuratt trodde kanjse coilene kom opp som feil på diagnose?

men jeg har en coil liggende.. bytter plugger først.. prøver disse Bosch Super 4 eller hva de heter.. mange som anbefaler se selv om de har interval på 20000 men men.. teste ihvertfall å se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som har prøvd med forskjellige plugger, men det safeste er å kjøre original NGK plugger.

Bilen min ble adskillig friskere etter at jeg bytte coilene og de gamle genererte ikke noen feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert dump på den? Eller har du resirk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er dump på den

men dette har jo kommet 1 år etter jeg monterte dump..

skal det sies at jeg ikke har bytte plugger på 1 år eller da.. å har kjørt langt på de.. ikke sikker hvor langt. å man kjører jo gjerne litt friskt med slik en bil fra tid til annen :) så misstenker de.. prøve å bytte de så fr vi se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som har prøvd med forskjellige plugger, men det safeste er å kjøre original NGK plugger.

Bilen min ble adskillig friskere etter at jeg bytte coilene og de gamle genererte ikke noen feilkoder.

definer Safeste.. er det noe risiko med andre plugger.. så lenge gradene stemmer burde det jo gå bra.. gikk 1 grad ned på grund av chip i bilen.. får pluggene i morgen så får vi se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser hva du hinter til.. men vibreringer i motoren kommer lite trolig av en tett eller delevis tett katt... eller gåen lamdasonde.. denne burde isåfall gi feil ved diagnose.. så lenge maskinen kutter på noe.. som mye tyder på pluggene.. er forøvrig TurboXS dump jeg har til en evig masse penger.. :) ikke det at det spiller noen rolle.. men vibreringer skal da ikke forekomme av katt.. er mest sansynlig tenning.. av en eller anna sort..

Gjerne hatt et hint hva du hinter til med linken :) utenom det jeg har srevet her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm bytta plugger hjalp ikke en dritt.. misstenker motorfestene.. så må vel på verksted for å så sjekket det.. ørk... der gikk de feriepengene.. blodsugere de derre verkstedene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.