Anbefalte innlegg

Skal mest sannsynlig hente meg en 94 RS2 i morgen. Gikk gjennom EU-kontroll idag... Men bilen har problemer med lading. Fikk beskjed at det ikke skulle være dynamoen, men en regulator på denne... Noen som vet hva denne koster å bytte?

Setter pris på kjappe svar, hehe...

mvh

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bytter den selv!.. Tar deg 2 min og den koster 150kr!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjapt svar:) Hvor kjøper man denne delen da? Helst bytte fort, hehe...

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fleste bilsjapper har den!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm der deler selges. Mekonomen for eksempel.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm der deler selges. Mekonomen for eksempel.....

Mekonomen fører dem ikke.

Disse er ikke så lette å få tak i, og de er mye dyrere enn de vanlige Bosch regulatorene som sitter på utsiden av dynamoen.

Disse Audiene bruker en som sitter under et deksel, og på RS2 må du demontere dynamoen for å bytte regulatoren. Koster f.eks. 900kr hos Meca. http://www.autohausaz.com selger dem for ca 270kr

Ser ut til at Bilxtra kan skaffe noen for 500-600kr, men den kommer ikke opp under RS2 i systemet deres, må søke på Audi 80 2.0E, som bruker samme regulator.

Demonterte dynamoen i går på min egen RS2 for å lodde inn en diode på regulatoren, slik at jeg får minst 14.4v på batteriet. La merke til at børstene var slitt ned til 5mm, som er slitegrensen. Reparasjonsmanualen sier at man enkelt kan lodde inn nye børster på disse. Skal sjekke om det går. Vet ikke hvor man eventuelt får kjøpt løse børster, men det går jo an å bruke børstene fra en 100kr regulator fra Biltema. (Biltema har dessverre heller ikke riktig type regulator til disse)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bytter den selv!.. Tar deg 2 min og den koster 150kr!:)

mener da at den kostet mer enn dobbelt så mye som 150kr sist jeg handlet til rs2'n , og møller skulle ha ganske så mye mer for den lille saken . pluss at det var tysklandsbestilling. : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener da at den kostet mer enn dobbelt så mye som 150kr sist jeg handlet til rs2'n , og møller skulle ha ganske så mye mer for den lille saken . pluss at det var tysklandsbestilling. : haha :

Det er helt merkelig. Det går jo ganske mye B4 80'er i Norge, og disse regulatorene er nesten klin umulige å få tak i. Romnes hadde en på lager i Skien, og de er distributør... pris: 600kr netto..inn til butikk.... sykt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har delenr på den jeg trenger? Og evt hvor det da er mulig å kjøpe den fortest mulig...

Kommer til å sitte på tog i hele morgen, så får prøve å få en kamerat til å handle den.

mvh

Andre Jensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 er levert med to forskjellige dynamoer, en 90 Ampere Valeo og en 120 Ampere Bosch. Valeo-typen har det lokket på baksiden der regulatoren sitter under.

Org. VAG delenr på regulator på Valeo: 028 903 803F Bosch: 028 903 803D (i følge ATKE).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker:) Tror det skulle være 120 amp i denne...

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig kan regulatorene være merket med produsentens nr, BOSCH: 1 197 311 224 / 530 / 548

VALEO: 259 0970 / 259 0883

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt merkelig. Det går jo ganske mye B4 80'er i Norge, og disse regulatorene er nesten klin umulige å få tak i. Romnes hadde en på lager i Skien, og de er distributør... pris: 600kr netto..inn til butikk.... sykt.

Fikk tak i via Autoutstyr i Drammen. Men det var en kopisak som ikke så veldig bra ut i kvaliteten , Er nok Bosch som gjelder.

Men.. syk pris ja.. men det er vi vel vant til nå : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk dette da... Skulle hente bilen i morgen, men skjønner jo at ikke jeg vil komme meg helt hjem slik som den står nå. Får sikkert et verksted til å bytte der oppe, men da trenger jeg delen. Ingen i Oslo området som har vel? Egentlig bestilt plass på toget kl 8 i morgen tidlig, men blir kanskje vanskelig det nå....

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tar lenger tid en bare 2timer....

tro meg, har bytta 2ganger, du må ut med dynamoen på rs2 vis du skal bytte regulator, du har ca 8cm klaring fra dynamo bak til radiatoren.

koster ca 600kr på møller.

men vis du har ulyd i den så er kanskje lageret ødelagt.

bør sjekkes.

bytte dynaom koster flesk... (5000kr møller. mekonomen kan skaffe til 12000kr)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet tilsvarende regulator på opphavets "gammal-Audi", en 94 Avant. Fikk en modda (ca 14.8V) hos Triconor i Ole Deviks vei. ca 625kr.

Jeg sitter med min egen regulator her, det ser faktisk greit ut å lodde ut de gamle børstene.

Etter hva jeg har googlet ser det ut til at Bosch/elektroverksteder har løse børster for et par-tre tikroner.

Bosh nummeret på min regulator er forresten 1197 311 236

120 amp Bosch dynamo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en helt nye regulator liggene vist du er interisert... Mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt PM:)

Må bare takke for all hjelp. Utrolig bra forum, alltid rask og god hjelp å få:)

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken rs2 ble det, andré ? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, en RS blå vare;) Tror det skal være en bra bil... Lav km, nye bremser, lakk m.m. EU-godkjent idag... Utrolig spent nå, klør i fingrene, hehe... Skulle ha henta den i morgen, men ser ut til at det kan bli litt utsatt nå.. Kanskje fredag;)

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, en RS blå vare;) Tror det skal være en bra bil... Lav km, nye bremser, lakk m.m. EU-godkjent idag... Utrolig spent nå, klør i fingrene, hehe... Skulle ha henta den i morgen, men ser ut til at det kan bli litt utsatt nå.. Kanskje fredag;)

A.J.

Bare og glede seg :D Er en utrolig bra bil med MYE kjøreglede!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg på!! Aldri kjørt det selv, bare sitti på... Men tror det blir rimelig stas ja;) Skulle bare helst hatt den igår, hehe...

A.J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.