Anbefalte innlegg

Kutt ut hele orginalregulatoren og bygg om til ladack regulator som plasseres ved siden av batteriet. Den gir garantert 14,4v og kan justeres. den er dessuten temperatur regulerende også (gir mer spenning hvis det er kaldt)

Du beholder børstebroa men kopler bort regulatoren. Det eneste som er viktig med denne er at plus-ledningen fra dynamo til batteri må være minst like tykk som ledningen til starteren (25-40¤) for ikke å få spenningsfall på ledningen eller brenne opp dynamoen.

 

Ps. hvis du må bytte dynamo, så kjøp en uten regulator. totalt blir det litt dyrere men du er i allefall garantert nok strøm til enhver tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm... Dette har jeg ikke hørt om før, men høres jo ikke så dumt ut.. Prøve å søke, se om det står noe om det her inne...

Noen anelse om hva dette koster?

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med elektro-diesel på kilen i tønsberg. de kan hjelpe deg med priser og valg av dynamo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med elektro-diesel på kilen i tønsberg. de kan hjelpe deg med priser og valg av dynamo.

 

Thanks:) Det er jo ikke så langt unna heller.... Noen flere som kjører dette oppsettet?? Erfaringer...

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladac er optimal, men koster vel ca 1700kr. Jeg loddet/klippet vekk de gamle børstene nå, så det går greit. Smal sak å lodde inn nye. Tipper de har nye børster hos Triconor eller et Bosch verksted. Sparer vel sånn ca 900kr i forhold til de 936kr som Meca skulle ha. I tillegg lodder jeg inn en diode mellom D+ terminalen og jord på regulatoren. Dette får regulatoren til å lade 0.5-0.7v mer. Bør gi 14.5-14.6 på batteriet (som sitter helt bakerst på RS2). Ofrer litt påfylling av batterivann fra tid til annen mot maksimal spenning på pærene (sammen med releer bør det gi 14v+ på pæra, mot 12.5v nå.). Sammen med Osram Nightbreaker +90 skal det gi godt lys, uten de problemene som Xenon aftermarket kits gir (strølys, feil fokus av stråle, EU, mulige problemer med forsikring, etc)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde selv en gang på en av 17m bilene jeg har hatt. Byttet fra 65A til 150A dynamo og ekstern ladack reg. gunnen til dette var et stort alpin annlegg som måtte ha over 13v for å virke : haha :

 

Ja den regulatoren er dyr, men du slipper å kjøpe en dyr dynamo/m regulator. "leste noe om uling/ulyder i den du har" og det er sansynligvis lagrene som har tatt kvelden.

 

lik til regulatoren. http://www.ladix.no/8859-1/kontakt-oss/77.html Regulator 12V 1204

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare takke nok en gang for tips:) Bra at folk er så innstilte på å dele kunnskapen sin... Gull verdt:)

 

A.J.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt rundt, og Triconor i Oslo selger løse børster til spenningsregulatorene. Koster 50kr. Kutt av/lodd ut de gamle børstene og lodd inn nye.

Ang. ulyd: disse regulatorene vil gi fra seg ulyd når børstene er nedslitt. Sannsynligvis pga. vibrasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også gi ulyd i lagrene, som jeg hadde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er lagrene og børstene, er det kurant å reparere.

for 200-300 kr har du nye lagre og løse børster.

 

Har gjort dette på flere dynamoer, uten noen problemer i ettertid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er lagrene og børstene, er det kurant å reparere.

for 200-300 kr har du nye lagre og løse børster.

 

Har gjort dette på flere dynamoer, uten noen problemer i ettertid

 

Noen stor deal og bytte lagret da ?

Etter jeg monterte stereo som trakk mye strøm tror jeg at batteriet mitt har tatt kvelden! Målte syrevekta, og det lå på gult.. I tillegg har jeg en form for kvittrelyd\skurre lyd som kan høres ut som om kommer fra dynamo! Ved 4000rpm så har jeg litt blinking i lysene inne i bilen.. Men spenningen viser fortsatt 14.1V: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er RS2'n så spesiel at de har brukt en dynamo med en helt unik regulator?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er RS2'n så spesiel at de har brukt en dynamo med en helt unik regulator?

 

har du 110A på din Mikkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du 110A på din Mikkel?

 

115 eller 120. Husker ikke helt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.