Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte,og når jeg stoppet hørte jeg en ny lyd i bilen.Når jeg tokk opp panseret så hørte jeg lyden av et gåent lager,type skraping: bråk :

Bilen det gjelder er en 03 A4 1.9tdi q,130hk.

Etter å ha feilsøkt litt,så kommer lyden fra den siden som dynamo og servo sitter.

Jeg tokk av reimen for å sjekke hjulene,stramme hjulet løpte lett og ledig uten slakk,det samme med dynamo.

Servoen er jeg litt mer usiker på,hvor lett skal hjulet løpe??:confused:jeg mener å huske at så leng det er servo olje i den så løper den tregt,og det gjør den.Det var også en ør liten slakk i hjulet.

Når det gjelder løpe hjulet til viften,så gikk det hjulet veldig tregt,skal det gjøre det???:confused:

Kunne ikke merke noe slakk eller skraping på det,men reimen har pusset hjulet veldig blangt,det er faktisk slite kanter på hjulet!

 

Hva er det mest vanlig at går,viftelageret??:confused:Det er dette jeg mistenker mest.

 

Har noen noe inspill å komme med,trenger litt hjelp: hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke frihjulet på dynamoen, kan lage masse leven hvis det er gåent/sitter fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter all sansynliget er det frihjulet på dynamoen ja.

 

Men hvordan får man løs den h&%¤## dynamoen?????: bh :

Jeg har fått løst alt bortset fra den nedre bolten,som jeg ikke får drat langt nokk ut på grund av vifta: bråk :

Må virklig viskose viften løsnes for å få av dynamoen????virker helt teit: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den må nok det ja..:: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Det ble værre en antat,hele fronten må demonteres for å få av den ene lille møkkabolten: bh :: faint :

Blir veksted besøk dette!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fronten trenger normalt ikke av. Står en 8mm umbraco på baksiden av vifte-lageret, så må du holde igjen på reimhjulet, og det er jo utfordringen. Finne ett verktøy som passer i di små hullene der. En vinkel seegerring-tang kanskje? når vifta er løsna går det greit videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde litt på det,men begynte å bli nervøs for å ødelege viskose hjulet(koster ca 1800kr: eek :).

Når jeg ringte til Grenland auto,så var det de som sa at fronten måtte løsnes.

Surt å ødelege noe når en skrur selv: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Klart de 'må' ha av fronten, det er jo en fort en time ekstra arbeid! :D

Joda, jeg har nok ødelagt noe når jeg har skrudd, men stort sett går det bra, og en lærer litt nytt om bilen. Viskosekoblingen tåler nok mer enn du tror, og er vel strengt tatt ikke nødvendig i norsk vinterklima heller.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.