#1 Skrevet Februar 6, 2008 skal montere 044 pumpa i s2 avant, har hørt at det skal være utrolig trangt å bytte den? regner med at det er likt rs2. har søkt en del og dette er det jeg har kommet frem til at jeg trenger: 12mm banjo med 2 stk kobberpakninger samt slange klemme pumpeholder med nr: 895 201 779 H slange klemme til å holde pumpa ca 65mm M12x1.5 på toppen av pumpa. N 011 069 1 trenger jeg disse? 1 stk nylockmutter M5 1 stk nylockmutter M6 har sett på denne :http://home.c2i.net/refsdal/044pumpa.htm men er vel ikke lik montering på min?? har også hørt at det ikke anbefales å bruke sil/filter på pumpa? alle svar og erfaringer mottas med takk.. ser litt mørkt på denne jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2008 ingen som har byttet bensin pumpe i s2 avant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2008 Har aldri installert 044, men jeg har byttet standard pumpe på en 80 Avant, og det var tricky, fordi innfestningen var helt forskjellig fra det som var beskrevet i reparasjonsmanualen (Ertzold). Bytt når det er minimalt med bensin på tanken. Bruk hansker og maske. Bensindampen er ikke god... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2008 okey.. men er dette en jobb som jeg klarer uten noe spesialverktøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2008 okey.. men er dette en jobb som jeg klarer uten noe spesialverktøy? Det vil jeg tro.. Byttet i en Rs2 gikk greit det .. men den gamle holderen satt som noe fra helvete, men... kjør bilen nesten tom for bensin. og bruk maske/hansker. jeg hadde ikke det .. ble ganske fjærn etter vært , eller ta det i forbindelse med et vorspiel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2008 da er det vel ikke verre enn å begynne så får jeg ta problemene etterhvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 25, 2008 da er den montert.. tråd kan slettes!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...