#1 Skrevet Februar 6, 2008 Har en kompis som har en -90 modell 90 quattro 20v m/ABS, hvor bremsene til tider kan være ganske så skumle. Plutselig blir bremsepedalen hard og det bremsene er så godt som borte, og det virker som det er tilfeldig når det kommer.. Bremsene har nylig blitt luftet. Han har prøvd å lete etter bremsekraft forsterkeren uten lykke..? Er den virkelig så godt gjemt eller er det no spesielt system her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2008 Samme symptomer med abs utkoblet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2008 Han har visst ikke prøvd uten abs'en, men er vel verdt å prøve. Det lyser ihvertfall ingen lamper når bremsene blir harde.. Skal det være en vanlig bremsekraft forsterker på denne bilen eller er det noe annet triks på gang? Ser det blir nevn en viss gassbeholder ("bomba") i andre lignende tråder, er det f.eks aktuelt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2008 kan være bomba som er problemet der, evt servoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2008 Han har visst ikke prøvd uten abs'en, men er vel verdt å prøve. Det lyser ihvertfall ingen lamper når bremsene blir harde.. Skal det være en vanlig bremsekraft forsterker på denne bilen eller er det noe annet triks på gang? Ser det blir nevn en viss gassbeholder ("bomba") i andre lignende tråder, er det f.eks aktuelt her? Opplevde noe liknende når jeg hadde en dårlig abs sensor en gang. Bomba er en slags reserve som lagrer trykk hvis f.eks motor stopper eller pumpa slutter å gå. Se: http://www.20v.org/brakprob.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2008 Kjørte en bil med det samme problemet (Glenn Åge W sin på forumet her), og det er ikke noe moro når det skjer. Det som skjer når bremsene blir så harde, er at bremsekraftforsterkeren jobber motsatt og dytter pedalen utover hardere desto hardere du trykker inn, istedenfor å gjøre pedalen mykere og gjøre det lettere å bremse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2008 Høres direkte farlig ut: eek : Hva måtte gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2008 Farlig, ja! Bare flaks at jeg ikke fronta med en bil eller kjørte en annen bil i ræva. Litt kjapp tenking av Glenn Åge og det gikk bra, siden han dro i brekket i siste liten og jeg fikk styrt meg mellom to biler i bredden, jeg som nummer tre i midten. Hmm, uten at jeg husker helt hva det var som forårsaket dette, så var det vel en vakuumslange som gikk inn på bomba eller noe sånn som ikke var helt tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2008 var akkurat slik på min cq 20v også.. plutselig slo ABS-en inn på tørr asfalt. Helt villt egentlig. Lærte meg å skru av ABS før jeg kjørte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2008 Hehe, ja kameraten min har vært borti en farlig situasjon eller to selv, så det kunne vært kjekt å få fikset det Er det bomba som er sånn ca midt i bildet her (ikke med blå topp)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2008 Nop. Bomba finner du enklest fra undersiden, helt til venstre. Ser ut som en tegneseriebombe med den runde siden ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 7, 2008 det er nok den ventilen som sørger for undertrykk. den har nok hengt seg opp, bytt den ventilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...