Defekt starter på Golf 1, hvilke passer?

Anbefalte innlegg

Morn!

Starta med at bilen ikke ville starte for ett par uker siden. dvs. vrei om nøkklen og ingenting skjedde, men på 3. forsøk starta den. Og så igår skjedde det igjen, men nå vil den ikke startern starte i det hele tatt.

altså: vrir om nøkkelen, hører lyd fra releet inne i bilen, og innslaget på starteren, but thats it.

Har sjekka:

- Strømmen ellers i bilen funker fint, lys og stereoanlegg. Har ikke tilgang på noe voltmeter akkurat nå, så får ikke sjekka nøyaktig.

- Hadde samme problemet på en vento, da var det irring på batteripolene, der har jeg nå pussa.

- Releene høres friske ut

Så jeg har konkludert at startern er ødlagt. Mulig det kommer av all den flommen det var for ett par uker siden.

Men hvilke startere kan jeg sette på?

Motoren er en orginal 1,6 diesel fra 81, med 4 trinnskasse. Jeg har en starter "hjemme" fra en 1,8 Gti( dx?), men er en times tur herfra og bilen starter jo ikke : rolleyes . Men hvis den passer kan jeg sikkert få noen til å komme med den, eller dra å hente den med en kompis.

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.