Varsel defekt lyspære Touran

Anbefalte innlegg

For varsel for defekt baklyspære, ingen pærer er defekt. Har tatt ut pærene og sprayet med elektrorens uten resultat. Noen tips ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift evt. den defekte pæra. Er vel to i alt som er for baklys/parklys pr. side. Etter skift av pære må du få slettet feilkoder med VAG-COM eller VAS, før pæra lyser og alt er i orden igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gikk på en tabbe med pæreskift på Touran..

Byttet pære, men det lyste fortsatt ikke..

Etter pæreskift, ta ut nøkkelen, sett den inn igjen, vri om. Da kontrolerte den på nytt! og defekt pære gikk bort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egen styresentral til lys på bilen og da må du ha på tenningen mens du skifter pæra slik at den kan registrere at pæra er byttet.. Det er flere pærer på hver side til baklys.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far har liknende bil som du nevner her, den forrige touranen vår hadde også noen små problemer med dette. Tror det endte med at vi måtte bytte lampesokkelen, hvis bilen din fortsatt står innenfor garantiramme synes jeg å huske at det var VW som måtte betale for dette. Du kan jo høre med gutta på VW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nettopp samme problemet - melding om defekt pære, men den fungerte. Siden jeg uansett skulle ha bilen inn på verksted fikk jeg de til å se på det. Meldingen jeg fikk var at når meldingen kom, så var det trolig ikke så lenge til pære kom til å gå. De byttet pære, så var det ok...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.