Pris på bytte av toppakning?

Anbefalte innlegg

Klarte ved et uhell å rive over åndeslangen til oljen på min -94 passat i dag og oppdaget en hel del hvitt "skum" på innsiden av denne. Tok også av oljekorken og oppdaget for første gang samme typen skum som tyder på vann i oljen. Bilen har gått 285k og bruker til vanlig litt olje, som fylles etterfylles nå og da. Har ikke oppdaget denne typen kondens før i løpet av det halvåret jeg har hatt bilen.

 

Tror nå toppakninga er sliten, og lurte på om noen har forslag til sted å bytte denne som koster skjorta?

Hørte hos møller, som skulle ha 8-9 sværinger pluss eventuelle ekstra deler som kunne bli nødvendig, da blir det jo snakk om en reprasjon som beløper seg til nesten halvparten av det bilen er verd: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre du har ti tommeltotter, er det billigste å gjøre det selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, 10 tommeltotter er det vel ihvertfall ikke...

Har utført det meste vedlikeholdet på bilene mine selv, men hadde følelsen av at dette kanskje var noe som bør gjøres av fagfolk. Er vel ikke helt hvis toppen må planslipes osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta komplett slipesett på min S2 selv, uten problemer, og uten bilmekanisk bakgrunn:p

Jeg sendte selvsagt toppen til plansliping, men det er jo all skruinga som koster penger på et verksted.

Demonterer du hele toppen selv (inkl. innmat), bør det ikke koste stort mer enn 500-600 kr for sliping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var i kontakt med noen som heter Bergersen Bilpleie på ryen nå

Han sa de kunne da for 2-2500, pluss deler. Kunne garantere at det ikke ble mer enn 2 lapper for de heller, men kommer jo ann på hva jeg får til hos møller eller mekonomen. Har nettop blitt medlem her, hvordan fungerer disse rabatt avtalene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vært helt sikker før jeg hadde gått på jobben med toppakningsskifte.

Dette tyder kun på kondens, mye små kjøring og ofte temperatur forandringer.

Sette dette på mange biler, slik olje/majones i oljelokk og oljeutluftningslanger...

Tviler på at det er toppakning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet med golfen ifjor vinter. var sånn gråaktig grøt akkurat rundt oljepåfyllingen. men har ikke vært noe siden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her.. Kjør en motorrens, og prøv med en annen olje. Kanskje åndinga di er tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FØRST: Et oljeskift og en skikkelig kjøretur så motoren blir ordentlig varm over lengre tid. Er "gugga" i lokket borte da kan du gi f i toppakningbytte ei stund til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tror nok jeg venter en stund til med å få bytta pakningen....dro på torshov å fikk kjøpt noe skikkelig olje, og ikke det biltema skvipet jeg fylte på sist gang... har kjørt 5 mil etter det i kveld uten noe mer tegn til gugge-problemer.

 

Annen grunn til at jeg har mistekt dette problemet er fordi motoren svetter endel olje i flensen mellom toppen og blokka, og at motoren har hatt en noe høy temperatur(ligger konstant på 95, selv om normalen skal være 90). Fikk besked av et annet verksted jeg var på å gi f*** i topppakningen så lenge og heller bytte termostaten, og å overhale vannpumpen, så bør den motoren ihvertfall holde de 15000 til opp til 300k uten problemer. =) What a relief!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.