Status kamaksler Audi 2.5 tdi 00-mod AKE-motor

Anbefalte innlegg

Tenkte å åpne opp å se på kammene i helga, for å se om de er modne for utskiftning eller ikke!

Noen som har en "how to liste" til meg, pakninger som evt må byttes om deksler åpnes etc?

Skal gjøre dette på lørdag, og da må jeg handle det jeg trenger i morgen fredag...så det haster litt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger: Pakning for innsugsrøret som sitter tversover i motorrommet ( fra det ene innsuget til det andre ) de kan strengt tatt brukes om igjen men, nye kobberringer til dieseldyseretur, nye toppdekselpakninger, pakningen mellom egr ventil og innsugsrør.

Skru av plastdeksel oppå motoren, løsne og legg til side ekspansjonstanken, skru av og smett ut dieseldyserørene ( løsne IKKE samleklemma midt på rørene og IKKE bøy rørene nevneverdig ) skru ut luftfilterboksen, skru av røret som ligger ved siden av høyre toppdeksel ( innsugsrør opp til turbo ), skru av innsugsrøret som går tversover mellom innsugsmanifoldene, skru løs dieseldysereturen på alle dysene, løsne peilepinnen fra høyre topplokk, skru av toppdekslene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehehe...Mannen jeg håpet skulle svare!!!

Mange takk Bent Owe!! Du er bare helt rå!

Tid/lyst på jobb...???

Fikk pris fra Nordlie Auto i dag på nesten 30.000,- :

Skift av 4 kammaksler med ventilløftere og toppdekse, toppdeksel er tatt med pga pakning til dyser ikke kommer løse. Skift av ventilløftere med vippearmer og skiver anbefales (med i prisen)

Alle simringene og pakninger følger med. Sum : 29.377,-

Nå har ikke jeg peiling på det her i det hele tatt! men har sjekket litt på nettet, se vedlagt bilde, det koster 949 euro (ca. 8000,- inkl. frakt og mva)

Trenger jeg så mye mer enn det ?

Noen sier vannpumpe + regreimsbytte da ting og tang allerede er tatt av (ble byttet på 108.000 bilen er nå gått 169.000 km)

Ka du trur?

kamakselsett.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registerremma har jo passert halve levetiden, så det lyder klokt å bytte.

Men hvor mye ekstra skal de ha for å bytte rem i tillegg når kammene skiftes ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registerremma har jo passert halve levetiden, så det lyder klokt å bytte.

Men hvor mye ekstra skal de ha for å bytte rem i tillegg når kammene skiftes ?

Koster nok ikke langt unna det et reg.reimsbytte koster til vanlig det...Fae... utrolig irriterende at man er bitt av denne Audisillen...forbaska kostbart å holde vedlike...får nok vie den masse oppmersomhet fra starten av, og gjøre så mye som mulig selv! Er jo det en lærer av...men kammakselbytte da..."litt" heavy kanskje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tunga rett i munnen, litt verktøy, hjelp fra forumet og uten 10 tommeltotter så burde du greie det selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tunga rett i munnen, litt verktøy, hjelp fra forumet og uten 10 tommeltotter så burde du greie det selv :)

Hehehe...ja skulle nok klart det med en garasje og tid...har garasje full av ting og lite med tid...

Får se status i morgen! så tar jeg det derifra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.