#1 Skrevet Februar 7, 2008 Hei. Jeg har en 2,3 NG motor med litt problemer.. da jeg kjøpte den i desember startet den ikke, etter noen dager i tørr garasje med feilsøking og smøring av kontakter og bytting av plugger startet den. Den jager av og til på tomgang og da fjusker den når jeg kjører. Stopper den og starter igjen så går den helt fint.. Igår startet den ikke igjen. Kom hjem idag og skulle feilsøke.. fant ut jeg skulle måle gnist på pluggene og monterte prøvelampe mellom.. kom så vidt da jeg satte den i plugg 1 men startet ikke.. samme på plugg 2,3,4 men da jeg tok ut plugghette 5 og monterte prøvelampen på den så startet den med en gang.. kjørte 500 meter så begynnte den å fjuske igjen. så 500 til.. Jaget på tomgang.. stoppet den og startet igjen, startet helt fint og jaget ikke. Da kjørte jeg 2 mil uten fjusking.. Virker som bilen fjusker bare når den jager og tenner som den vil på pluggene når den lader.. har dette problemet ca 1 gang i mnd. Da tar jeg en og en plugghette og sjekker gnist og plutselig så starter den med en gang.. sist gang var det plugg nr 2, denne gang plugg 5 (sett fra panseret og bakover) Hva kan dette vere? kjedelig å komme ut og aldri vite om bilen starter. Har en misstanke om hallgiver men trodde ikke den skulle foråsake dette bare av og til, trodde det da var enten eller. Virker så bilen må bli startet på "rett" måte og da går helt fint.. Om jeg starter den og merker den jager, kan jeg bare stoppe den og starte igjen så jager den ikke lenger. Noen som har en ide? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2008 tennmodul v coilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2008 ja det er vel kontakten til hallgiveren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2008 pluggledningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2008 ja lurer på det jeg og.. men rart det er så sporadisk.. fatter ingenting.. kanskje jeg skal begynne å bytte dem. Pluggledningene og fordelerlokket er temmelig nytt men er vel av ymse kvalitet tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2008 att det kommer og går er typisk hallgiver eller tenningsmodul. opplevd ca samme symptomer på begge 2. at den jager kan være tomgangsregulatoren,kan tas ut å prøves å renses. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2008 har renset denne med forgasserrens. er vel bare et spm om tid før den stopper helt nå da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 12, 2008 Fjern de hettene rundt tennkablene ved pluggene, de trenger du ikke og gir garantert overslag, funker ikke det bytter du kabler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 12, 2008 skiftet fordeler så nå fungerer det utmerket:) Men nå røk eksosanlegget. noen som har prøvd å fjerne den midterste potta og bare sette et rør mellom? Vurdere å prøve det da det har rustet der røret går inn i potta på et nesten nytt anlegg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 12, 2008 Går fint det da men du må regne med litt ekstra lyd;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...