Passat TDI 2004 mod rister på tomgang

Anbefalte innlegg

Bilen til dama rister alt for mye når den går på tomgang. Er en 2004mod 130Hk TDI med chip(180hk)

Er det vanlig at motorfester trengs å byttes eller er det svinghjulet? Noen som vet hva som er vanlig på dissa bilene? Bilen har gått 100 000km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å se på det.

Disse dobbelmasse-svinghjula har det jo vært en del tull med. Vil tro at chippingen ikke gjør det bedre, da dreiemomentet blir i tøffeste laget.

Hvis det er svinghjulet burde det merkes stort sett uansett når du kjører, særlig ved pådrag, ikke bare at det rister ekstra på tomgang.

Bror min hadde også vibrasjoner på tomgang på sin A4 Tdi, der viste det seg at det fremre motorfestet hadde blitt skadd en gang bilen slo nedpå. Var kun ekstra mye vibrasjon ved tomgang, økte man turtallet 50 omdreininger forsvant vibrasjonene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, har ikke noe vibrasjon når jeg gir på eller kjører....blir bedre når jeg gir på litt på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dette på min tdi også, riktignok en 98 mod. Og til tider litt ujevn tomgang.

så skulle jeg til å spørre her på forumet og skrev chip så ringte det en bjelle :P

gikk med en gang ut og fjerna chippen, og problemet med tomgang og risting var borte.

Men, kan det være et feilsymptom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.