#1 Skrevet Februar 8, 2008 Hei. Har en A4 03.mod med AKE motor som jeg skal skifte glødeplugger på. Har tenkt å mekke selv om det ikke er en alt for stor jobb med mye demontering. Noen som har gjort dette før og åssen er det å komme til? Noe spesielt en må passe på eller er det bare til å sette i gang Hilsen Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2008 Det var da voldsomt tidlig å bytte glødeplugger da.... mine fungerer den dag i dag, etter 11 år og 250' Km på veien. Mulig mine har vært spesielt drøye... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2008 Bilen har rullet 168K og er treig å starte om det er noen minusgrader ute og bilen har stått over natta. Starter til slutt, men virker som om det er to eller flere sylindere som ikke tenner når starteren kjøres. Hoster litt når en kjører den på starteren så må kinne en stund men da kommer den:) Når den først har startet går den som ei klokke: rock : Lurte derfor på om det er andre som har gjort denne jobben og eventuelt om en må til med spesialverktøy og hvordan det var med tilkomst på AKE motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2008 En ting å tenke på er at det er aluminiumstopp. Ryker gjengene når du skrur baler det på seg. Skjer det når verkstedet skrur, så må de fikse opp etter seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2008 Du trenger ei 10 mm langpipe til 3/8 del skrallesett. Det er iallefall mest gunstig. Pluggene er lette å komme til og godt synli da du tar av plastdekslet over motoren, men: Her kommer problemet. Noen ganger følger gjengene i alutoppen med pluggen ut pga. irr i gjengepartiet. Da har du et seriøst problem. Har de siste gangene på jobb dynket alle pluggene/plugghullene med rustløser og latt dette stå å jobbe en halvtimes tid. Så brukt hammer og dor å "sjokket" pluggene litt/gitt de noen smeller for å løsne fra godset i toppen liksom. Så skrudd forsiktig ut. Det har funket på de jeg har gjort det på i det siste iallefall, men som sagt...plutselig går det ikke så bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2008 Takk for tipsa:) Hadde faktisk ikke tenkt på det med alu. Skal prøve med forsiktighet å løsne de for om gjengene ble med ville det vært rimeli leit ja! Skal komme tilbake med info åssen det gikk når jobben er gjort: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2008 Da er 5 av 6 plugger skiftet og det gikk som en lek:) Tok under en time ifra panseret ble løfta opp til det var nede igjen. Den siste "fremme på venstre side" var litt kronglest å komme til så tar en tur på biltema og ser om de har noe utstyr som kan passe i morgen: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...