Anbefalte innlegg

Hei,

Tror jeg snart blir gal. Hver gang jeg svinger på rattet piper det. Tydelig at det skulle vært smurt noe, men hvor og hvordan? Høres ut som gummi mot metall egentlig. Tok av dekselet rundt rattstammen, men så ikke noe umiddelbart, så nå trenger jeg råd om noen har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem selv (3bg 2003 mod). Høres ut som om det er noe gummi som gnisser når jeg svinger på rattet. Så du noe gummigreier når du åpnet opp?

Hadde tenkt å sprøyte litt silikon på gummien men det høres ut som om dette ikke går (dvs. det ikke er noe gummi der?)...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe flere som har samme problemet.....mitt ratt piper ikke så mye faktisk,iallfall så lite at jeg ikke gidder gjøre noe med det enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme her. A6 2002 mod... :(

kan være tørr slepering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok sleperingen som lager lyd.

Ikke så uvanlig at disse må byttes, har hørt om dette før her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet jeg og ..A6 2001 .. det rabler snart for meg. . høres ut som jeg har en blanding av mus og kattunger inni rattet .. Tips mottas med takk og bukk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå bruker jeg ordtaket "alt kan fikses med gaffateip, bare det er nok". Kanskje ikke riktig her...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok problemet kommer fra rattstammen... det nederste leddet der pleier å lage lyd... nytter ikke å smøre, men prøv å ta en liten hammer og bank litt på leddet.

Får ikke kjøpt nytt ledd, må bytte hele rattstammen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok problemet kommer fra rattstammen... det nederste leddet der pleier å lage lyd... nytter ikke å smøre, men prøv å ta en liten hammer og bank litt på leddet.

Får ikke kjøpt nytt ledd, må bytte hele rattstammen

Lyden min kommer fra ett sted inne i rattet/overgang rattstamme og ratt. Regner med at leddet du sikter til er nede ved pedalene et sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden min kommer fra ett sted inne i rattet/overgang rattstamme og ratt. Regner med at leddet du sikter til er nede ved pedalene et sted?

Samme på min 3bg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss. Mange som har dette problemet her. Må prøve å høre etter om jeg har det på min 3bg også da. Men ikke lagt merke til noe enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nøytaktig samme i min '99 A6. Utrolig irriterende : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv å ta av dekselet under rattstammen, trodde det kom fra sleperingen på min også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...mye som må sjekkes her. Etter at jeg hadde av dekselet rundt rattstammen og satte det på igjen ble det litt mindre piping. Men helt borte er det ikke. Får ikke sjekket dette på noen uker nå siden jeg skal på jobb, men om noen finner en løsning er det bare å pipe ut ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant vi noengang noe løsning her egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sleperingen som lager lyden hos meg ihvertfall. Hadde av rattet for og sjekke, og den har blitt ganske lurvete. Smurte den opp, men var ingen varig løsning, så nå piper og gnisser det som aldri før : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterende saker det der! Må få fikset dette litt fort føler jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, muligens samme pipelyd som jeg hadde, jeg brukte litt silikonspray mellom ratt og dashbord...

Lyden forsvant i litt over et år, har begynt å dukke opp litt igjen, så får ta en ny runde snart :-)

Mulig at der kan være andre ting som lager lyd, men dette funka i min bil ihvertfall..

Lykke til karer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, muligens samme pipelyd som jeg hadde, jeg brukte litt silikonspray mellom ratt og dashbord...

Lyden forsvant i litt over et år, har begynt å dukke opp litt igjen, så får ta en ny runde snart :-)

Mulig at der kan være andre ting som lager lyd, men dette funka i min bil ihvertfall..

Lykke til karer!

Takk! Dette skal prøves:) Pipingen er der ikke konstant heller så mulig dette kan fungere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.