#1 Skrevet Februar 8, 2008 Hei! Et spm fra Har en audi s6 96` 2,2. merket i dag at ved kjøring så ble lysene dårlige. Så at ladingen var på ca 8 v. Da jeg stoppet bilen røyk det fra panseret. Åpnet forsiktig og så at hele motorrommet var oversprøytet med blank væske. Oppdaget at det stod en sprut opp rundt en rund plastskrue med kryss på toppen. Tror det var på toppen av servopumpen. Den ligger i front av motoren øverst ved viftereima. Tror pakningen rundt skruen er gåen. Får man kjøpt ny pakning og skrue løst?? Er grunnen til dårlig lading at reima sklir på dynamoen grunnet mye servovæske rundt i motorrommet. Er det evt. bare å ta en motorvask i etterkant?? Andre ting jeg bør tenke på rundt dette? På forhånd takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2008 Ganske vanlig fenomen på 2.2T det der. Betydelig trykk som står på væska i pumpa.. Skaff deg en ny o-ring som sitter under skruen. Kan være en idé å bytte bolten også dersom gjengene er mistenksomme. Koster ikke allverden heller, så slipper du å risikere å støte på samme problem om en stund igjen. Fyll opp servovæska - kjøpes fra Møller. Angående ladingen, så har jeg opplevd dette selv. Men jeg hadde lekkasje fra servoslangen. Har ikke hatt noen store problemer med dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2008 Hei! takk for raskt svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...