Anbefalte innlegg

Jeg og sjefen(fruen) skulle en tur til byen med vår nye passat (1999 3b 1,8t) bilen hadde stått parkert i 3 døgn uten å bli rørt.

det første jeg reagerer på er at sentrallåsen ikke virker. må låse opp førerdøren manuelt, og det er da kun førerdøren som åpner seg. dasjbordet var køl svart og klokke og alt hadde nullet seg ut.

Hva kan være galt? og kan det være skadelig for elektronikken i bilen å bli totalt tom for strøm??

batteriet skal være helt nytt. er et gele batteri.

hvor skal jeg begynne å leite?

vanlige feil??

ble rimelig forbanna når jeg oppdaga feilen, har hatt bilen i en drøy uke bare, også skjer dette!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke bare glemt kupe'lyset på?:)

Noe ekstrautstyr som er kobla utenom tenning?

En mobillader som sto iplugget? Disse trekker strøm selv om den ikke står i tlf. I tillegg er 12 volt kontaktene strøm på selv om tenningen er avslått.

Selv har jeg opplevd å komme ut i bilen å se at dvd spilleren til ungene har startet av seg selv.

Får noe sånt stå på noen dager er løpet kjørt med strøm på batteriet, kombinert med litt dårlig ladda batteri, så er alt mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dynamoen er dårlig/har tatt kvelden og at årsak til at du ikke merket det når du kjørte sist er at batteriet ble tappet ned men ikke nok til at bilen stoppet. Kaldt vær--> nedkjøling av batteri --> mindre strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk ikke det har vært under null grader de siste tre døgnene. Ingenting var slått på, utenom varmesetet i førerstolen som forøvrik ikke virker. mulig batteriet var dårlig ladet fra før av.

målte 14V ladespenning på tomgang og kald motor, noe som er mere enn bra nok.

Målte også 0A jordfeil-strøm.. målte da på hoved pluss lederen.

rart dette her. har også et problem med vindusheisen i førerdøra, automatsikringen til vindusheisene slår ut hver gang jeg prøver denne vindusheisen -men dette bør jo ikke ha noen innvirkning når tenningen er avslått.

bilen står til lading nå i natt, så får vi se imårra om den gir noe jordfeil-strøm da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ut noe?

har samme problemet!

men når jeg måler me amperemeter mellom pluss og batteripolen får jheg et forbrukt på 0,03A dette må vell rekenes med at klokke og div, utstyr bruker og kan reknes som normalt, har målt på andre biler og fått 0,02 på den.

så lurer på om du fant ut noe?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.