A6 '97 stopper ved kaldstart

Anbefalte innlegg

Hei

Har i lengre tid hatt problemer når det er kaldt å starte min A6 '97. Det er en 2.5 TDI motor, og når jeg starter så går motoren i ca 1 sekund før den stopper, slik kan jeg drive på kanskje opptil 6-7 ganger før den starter. Lampa på startsperra slukker som vanlig så det virker ikke som det er det som gjør det, men symptomene er vel de samme. Glødingen ser også ut til å fungere normalt. Har kjørt diagnose, men den finner ingen feil.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyder på litt for lite gløding, eller slitte/defekte glødeplugger. Ville kontrollert motstanden i dem.

Kan også være multitempgiveren, den styrer jo også glødingen i forhold til temperatur. Denne kan gi feilsignal uten at du ser det på diagnose.

På T4 jeg kjører på jobb har jeg litt av det samme problemet, har prøvd å bytte multitempgiveren, og det ble bedre, men ikke bra.

Feilen der er et rele' i dashen som ikke slår inn hver gang jeg starter bilen. Noen ganger starter motoren og harker i 1-2 sekunder, og så hører jeg rele'et slår inn, og da går motoren helt rent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tyder på litt for lite gløding, eller slitte/defekte glødeplugger. Ville kontrollert motstanden i dem.

Kan også være multitempgiveren, den styrer jo også glødingen i forhold til temperatur. Denne kan gi feilsignal uten at du ser det på diagnose.

På T4 jeg kjører på jobb har jeg litt av det samme problemet, har prøvd å bytte multitempgiveren, og det ble bedre, men ikke bra.

Feilen der er et rele' i dashen som ikke slår inn hver gang jeg starter bilen. Noen ganger starter motoren og harker i 1-2 sekunder, og så hører jeg rele'et slår inn, og da går motoren helt rent.

Takk for raskt svar :)

Da skal jeg prøve å bytte glødeplugger i første omgang og prøve å høre om jeg hører noen releér klikke / ikke klikke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

napp ut tempgiveren, 2 polt står øverst på kjøleflensen. Må ha av motordekselet.

Gløder helt ut da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.