Anbefalte innlegg

Har en audi 100 turbo quattro..

Det begynte med at bilen ble uggen når den hadde stått 1 times tid.. gikk ikke på tomgang osv.

Men det dreit jeg i fordi at dette var bare det første minuttet..

men nå er den blitt "uggen" hele tiden.. sviver og fjusker og smeller..

Lambdamåler sier MAGER blanding konstant.. dette er noe som har kommet den siste uka og bare blitt verre og verre.

Hva kan være galt? hvor burde jeg begynne å feilsøke?

K-jet?

Bensinpumpe som er gåen?

 

Takker for raske svar:p

-Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være alt fra dårlige plugger til fordelerlokk, plugg ledninger osv. Prøv å bytt pluggene eventuelt se i fordelerlokke sjekke plugg ledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk pluggkablene og plugger. det er forbruksvare:)

 

Også fjerner du de støydeksla på pluggkabla..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat bytta fordeler lokk og rotor.. men hjalp ingenting:/ skal ut å sjekke etterpå.. men visst det hadde vært dårlig gnist så hadde den jo fått FEIT blanding? eller? lambdaen sier mager så det holder.. svir i øynene bak eksosen:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har akkurat bytta fordeler lokk og rotor.. men hjalp ingenting:/ skal ut å sjekke etterpå.. men visst det hadde vært dårlig gnist så hadde den jo fått FEIT blanding? eller? lambdaen sier mager så det holder.. svir i øynene bak eksosen:(

 

plugger?

 

Hadde akkurat samme problem på min.. Bare skøyt og smalt..

Bytta alle tenningsdeler, og "vips" 1.5bar og full fres.... Ei stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. har lada 1,3 bar i det siste grunnet feil fjær:p og da har den fått litt tenningsbank.. kan jeg rett å slett ha smelta i filler pluggene?

 

når bilen var kald før var det sånn at den dro ingenting.. gassa på og så plutselig kom den! rundt 3500rpm.. var akkurat som å skru av å på en bryter..Rart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg rett å slett ha smelta i filler pluggene?

 

Det tar like lite tid å dra ut en tennplugg som å skrive et innlegg her på forumet, så det finner du lettest ut av selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tar like lite tid å dra ut en tennplugg som å skrive et innlegg her på forumet, så det finner du lettest ut av selv!

 

Tenkte akkurat det samme..

 

 

Prøv noen av tipsene du får her, istedenfor å sitte å spørre enda mer og lure på hva som er galt.. Så finner du nok ut av det ;):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde plugger nå.,. hjalp ikkenoe.. pluggene så helt greie ut også..rart. Men den har vært sånn at når jeg kommer opp på litt turtall så "jager" den lissom litt.. jobber heldigvis nattskift denne uka så da er det ikke noe problem å komme seg på jobb:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag starta den ikke i det hele tatt.. sveiv litt men så gikk jeg ut senere og da var det såvidt den tente..:/ er tydeligvis noe som har blitt verre og verre detta..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at du kjørte 1.3 har jeg også gjort. Lada 0.8 i andre gir. Motoren ble en KUK etter dette. Ristet som f... og ville ikke gå ordentlig. Laget meget rar/falsk motorlyd!

 

Bytta toppakning men det hjalp ikke.

Bytta dyser og det hjalp ikke

Bytta simmeringer rundt dysene og det hjalp ikke.

Bytta rotor, fordelerlokk, plugger, og pluggledninger uten at det hjalp!

Aner enda ikke hva det er.

 

Neste forsøket med denne motoren er hiddensprut, full overhaling og minimum 500hk. K-jeten skal uansett bort! :evil:

 

Prøv med ny tenningsmodul eller noe slilkt? Det må jo vre noe som blir påvirket av mager blanding. Svei i øynene av den sterke bensinlukta når jeg stod bak bilen. Merkelig! Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at du kjørte 1.3 har jeg også gjort. Lada 0.8 i andre gir. Motoren ble en KUK etter dette. Ristet som f... og ville ikke gå ordentlig. Laget meget rar/falsk motorlyd!

 

Bytta toppakning men det hjalp ikke.

Bytta dyser og det hjalp ikke

Bytta simmeringer rundt dysene og det hjalp ikke.

Bytta rotor, fordelerlokk, plugger, og pluggledninger uten at det hjalp!

Aner enda ikke hva det er.

 

Neste forsøket med denne motoren er hiddensprut, full overhaling og minimum 500hk. K-jeten skal uansett bort! :evil:

 

Prøv med ny tenningsmodul eller noe slilkt? Det må jo vre noe som blir påvirket av mager blanding. Svei i øynene av den sterke bensinlukta når jeg stod bak bilen. Merkelig! Lykke til!

 

Tror faktisk at pumpa kan ha tatt kvelden.. iogmed at dette kom plutselig. pumpa har jo rulla 362tusen nå så.. men har en på delebilen liggende så.. den får hvertfall ikke bensin det er sikkert.. lambdaen sier mager blanding så det holder.. tror ikke pumpa gir nok rett å slett.. og grunnen til at den bare var sånn når den hadde stått litt tror jeg ligger i at pumpa har begynt å funke bedre når jeg har kjørt litt..

håper det er denne som er gåen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte også å gå magert med chippen jeg hadde i og da lada den bare 1,1max.. det har den heller aldri gjort før.. så fuel får den nok ikke:) men skal si i fra når jeg finner feilen, visst noen fler vet noe så er bare å si i fra:)

takker for all hjelp hittil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja! Byttet bensinpumpa fra delebilen min og det hjalp heller ikke:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper ikke jeg får samme problemet.. da ligger det nok i såfall i k-jet søppelet:p kan ikke være stort annet igjen da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper ikke jeg får samme problemet.. da ligger det nok i såfall i k-jet søppelet:p kan ikke være stort annet igjen da..

 

Du mener kanske at det ligger en K-jet i søppelet?:P

Nei jeg vet ikke hva som kan gjøre at motoren blir helt rævva etter for høyt ladetrykk i en kort periode. Toppen min hadde ikke tatt skade av det og det hadde ikke stemplene heller.. Ventilene var fine og tappakningen var ikke gåen i utgangspunktet. Magnetventilen? kan den gjøre noe så stor innvirkning på motoren at den skal gå i sirup?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mener kanske at det ligger en K-jet i søppelet?:P

Nei jeg vet ikke hva som kan gjøre at motoren blir helt rævva etter for høyt ladetrykk i en kort periode. Toppen min hadde ikke tatt skade av det og det hadde ikke stemplene heller.. Ventilene var fine og tappakningen var ikke gåen i utgangspunktet. Magnetventilen? kan den gjøre noe så stor innvirkning på motoren at den skal gå i sirup?: klø :

 

har ikke anelse i det heletatt nå jeg:/ får feilsøkt reint lite da det kun er hus oppussing som står på timeplanen etter jobb for tiden:p men har en anelse om spjelet i kjet systemet jeg... kansje det har begynt å henge seg opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke anelse i det heletatt nå jeg:/ får feilsøkt reint lite da det kun er hus oppussing som står på timeplanen etter jobb for tiden:p men har en anelse om spjelet i kjet systemet jeg... kansje det har begynt å henge seg opp..

 

Det skal godt gjøres at det henger seg opp! Det er ganske tungt og selv på 100Q'n min som har gått 350.000kilometer og har fått lite kjærlighet og stell så gikk dette glatt som ei "banræv".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.