Hvordan får jeg enklest ut bakfjærene på min Golf IV 4Motion?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal bytte bakfjærene på golfen min, og har forsøkt meg litt fram med fjærklemmer... har kommet frem til at det blir litt trangt og kjelkete å få de ut med bare klemmer... : klø : Er det noe som kan løsnes så de "spretter" ut litt lettere?

Gjerne si HVA og HVOR jeg skal løsne siden jeg ikke har så mye erfaring med akkurat det å bytte fjærer etc....

Dette gjelder altså som overskriften sier en Golf IV 2001 4Motion.

Takker for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Skal bytte bakfjærene på golfen min, og har forsøkt meg litt fram med fjærklemmer... har kommet frem til at det blir litt trangt og kjelkete å få de ut med bare klemmer... : klø : Er det noe som kan løsnes så de "spretter" ut litt lettere?

Gjerne si HVA og HVOR jeg skal løsne siden jeg ikke har så mye erfaring med akkurat det å bytte fjærer etc....

Dette gjelder altså som overskriften sier en Golf IV 2001 4Motion.

Takker for alle svar!

Når vi byttet på min (stasjonsvogn) så løsnet vi demperen i bunn, 1 stod på bremseskiven og presset alt ned og da klarte vi og bikke ut den gammlefjære og inn med den nye uten bruk av fjærklemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey... skal forsøke å løsne på demperen..... den står jo forsåvidt alene ved siden av fjæra... takk for tips Ørjan! Skal teste om jeg får det til! Har stasjonsvogn selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper litt her jeg....

Gikk forsåvidt fint å få ut den muttern som holder demper'n på plass nede på førersida, og fikk senka bilen! Funka som bare det :D MEN skulle gyve løs på førersida bake... å den muttern som holder demper'n fast der får jeg FAEN (unnskyld) ikke ut! Noen tips her? Har hamra og banka og holdt et satans leven nå i 20 minutter :tr:

Måtte hamre endel på den på førersida bake.. men den satt ikke på langt nær så jævli som denna... er kjælkete å komme til også med tanke på å bruke fastnøkkel og hammer som jeg gjør. Får ikke svingt skikkelig med hammern på denne siden lissom : mad :

Har forsøkt å smøre opp litt med teflonspray uten vidre hell.. har heller ikke stikkontakt der jeg holder på så får heller ikke brukt no powertools bortsett fra fiskebollemusklene mine... har også vurdert slik latmannsarm men det er ikke så lett å få utnyttet den siden det mildt sagt er kukete med plass!! Er en vanlig 21mm 6kant pipe som skal på der...

TIPS taes imot med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.