#1 Skrevet Februar 10, 2008 HEi. hvordan får jeg døren opp? jeg får den verken opp fra utsiden eller innsiden. va gjør jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2008 HEi. hvordan får jeg døren opp? jeg får den verken opp fra utsiden eller innsiden. va gjør jeg? er foresten bakdøren på venstreside 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2008 noen som vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2008 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2008 Dørlåsen din har gått til helvete. Vet det er problem på Passat 3B, på gamle passaten til far min, ble de byttet haugevis av ganger (Da på garanti).Hadde samme problemet på min Golf IV, byttet begge dørlåsene bak, kom på drøye 10 lapper! Jævli irriterende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2008 sjekket om vaier til håndtakene ikke glippet av da. fått samme problem på min på passasjer sida, da døra hadde fryst litt fast. ellers har du nok et dørlås prob her ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2008 KAN HENDE det hjelper om du drar ut utv, dørhåndtak og vipper ut den lille wiren som går til handtaket. Da kan du antakelig lukke opp innenfra. Problemet innimellom er at denne wiren er litt for stram, slik at dørlåselektronikken tror noen drar i håndtaket og går i vranglås. Har iallefall fått lukket opp noen på denne måten. MEN....om det ikke funker, er muligheten for å få opp døra utenfra plutselig helt borte. Sansynligvis er dørlåsen din defekt, men uansett må du jo få åpnet døra først for å få skiftet den ut. Sjekk også kontakten/ledningsføringen i gummibelgen på B-stolpen. Har hendt noen ganger at kontakta der hopper fra hverandre da ledninger og gummibelg er stivt i kulda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2008 det virker som at dørar låser slik den skal. trenger da ikke være dør låsen? koster det fakktisk 10000tusen for å få dette fikkset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2008 Jeg betalte vel 12 lapper, men det var to låser og en vanlig service og litt annet snacks. Men koster skjorta! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2008 har funnet ut at låsen er ødelagt. ny pluss arbeid kom på 3500kr. lurer på hvorfor dere har betalt så mye for den samme jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2008 Som jeg skrev så hadde jeg 2 gåene låser, pluss service og slikt så blir fort penger da vettu 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2008 Er vel ett sted mellom 1400-1700 kr for en dørlås. sånn ca. muli de er noe billigere bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2008 Er vel ett sted mellom 1400-1700 kr for en dørlås. sånn ca. muli de er noe billigere bak. jepp det stemmer ca 2000 i jobb. en ting er det mulighet å bruge gamle dørlåser? nei er vell best å kjøpe nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 11, 2008 Hvordan kan en dørlås gå i stykker? Madammens passat (-96) gikk også i vranglås, venstre bakdør. Det var midt på vinteren og 20 blå ute og ikke mulig å få gjort noe selv, trodde jeg, men jeg stakk pølsene ned mellom ruta og innertrekket (er faktisk mulig), fant et stag som beveget seg når jeg prøvde å åpne innenfra, og jeg dro litt hardt, ping- så røyk det staget- og det datt ned i bunnen av døren. Inne hos vw-forhandleren på Kongsberg, sa jeg som det var, hva som hadde skjedd. Kom tilbake dagen etter- alt i orden sa de, men da jeg prøvde å åpne med fjernkontrollen, gikk døren ikke opp. Jeg sa til dem at jeg skulle komme tilbake på mandag, da skulle de se på det. Men jeg så på det selv samme helgen - absolutt ingen heksekunst, de hadde IKKE fixet staget nei, selv om det stod på regningen, det lå fremdeles i bunnen, dessuten stod det at dørlåsen var UTSLITT. Den minst brukte døren på bilen - aldri i livet. Dessuten ville de tatt ca 1500 kr for ny lås. Jeg åpnet da høyre bakdør for å se hvordan ting hang sammen. Reparerte den brukne plastdingsen i venstre dør, smørte og justerte låsmekanismen- og siden har det aldri vært problem på 5 år. På mandagen gikk jeg til forhandleren og fikk tilbake 350 kr for en jobb de ikke hadde gjort. Så lett er det å skrive med gaffel.... Så mitt tips er: se inni den andre døren så forstår du sikkert hvordan ting henger sammen sånn mekanisk, så finner du sikkert en måte å åpne den døren som er gått i vranglås på, med hjelp av noe egenlagde stag, feks pianotråd eller sykkeleike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 11, 2008 hehe. ikke vet jeg men jeg er ikke lysten på å levere bilen inn pg noe sånt. skal ta en titt etter jobb i morgen.. uansitt bytter jeg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...