Lakkere platen mellom baklykter? Typ85

Anbefalte innlegg

Har satt på nye sorte baklykter på min typ 85 coupe, men nå er det platen mellom de som skiller seg ut. :P

Har begynnt å bli litt grå etter 23år.

Kan denne lakkeres med klarlakk for å få tilbake glansen? Noen som har gjort det før?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt på nye sorte baklykter på min typ 85 coupe, men nå er det platen mellom de som skiller seg ut. :P

Har begynnt å bli litt grå etter 23år.

Kan denne lakkeres med klarlakk for å få tilbake glansen? Noen som har gjort det før?

 

mvh

 

 

 

Jepp, det går fint. På min urquattro fikk jeg med et sett sorte lamper og midtplate. Midtplaten så helt ny ut, men da jeg kikket nærmere på den så jeg at den var lakkert med klarlakk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt å polere den i steden. Pusses først med fint pussepapir (begynn med 1200 og jobb opp mot 2000) for deretter og polere den, først med grov rubbing (f.eks. Autosol) og deretter med fin polering.

 

På min bil pleier jeg å polere over baklyktene og midtplata når jeg polerer resten av bilen, og det hele ser perfekt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering går også fint forutsatt at den ikke er for matt og stygg. Da er lakkering eneste løsningen. Det er min erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med all respekt...... men jeg ville ikke valgt denne løsningen. Det blir et kanonbra resultat etter masse jobbing, men resultatet holder ikke så lenge at det gjør noe. Har selv erfaring fra matting og klarlakk, dette blir et resultat som får delene til å framstå som nye, og som en bonus så holder det seg.

 

Jeg ville forsøkt å polere den i steden. Pusses først med fint pussepapir (begynn med 1200 og jobb opp mot 2000) for deretter og polere den, først med grov rubbing (f.eks. Autosol) og deretter med fin polering.

 

På min bil pleier jeg å polere over baklyktene og midtplata når jeg polerer resten av bilen, og det hele ser perfekt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.