Rykkete gange på 1,8T motor ved gasspådrag! + tips ved kjøp av A6

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe A6 (98->). Prøvekjørte en bil idag, virket generelt grei. 1,8T motor med en liten chip av ukjent fabrikat. Men når jeg f.eks kjørte på motorveien i 70km/t i 4.gir og slapp gassen for så svakt gi på litt igjen ble det litt rykkete gange akkurat idet jeg trykket gasspedalen ned (1-2 sek) og slapp den.

Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan det henge sammen med chiptrimming? (ca 4-5år siden chipen ble satt inn?!)

ABS-enhetsregisteret er også ødelagt. rød varsellampe lyser+abs. Noen som vet hva dette ca koster å fikse? Er det mulig å kjøpe ABS- styringsenheten billigere andre steder enn hos audi-forhandleren?

Vindusheisene på frontrutene fungerer heller ikke. vindushevemotoren går, men viduene står fast/faller litt ned/går ikke opp igjen..

Takker for raske svar:)

Mvh

Einar Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vindusheisen er iallefall en svakhet jeg har hørt om før. Må bytte indusheverrammen, og den koster noen tusen.

Rykkete gange har jeg lest kan ha med N75 ventilen, den koster 5-700.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den rykkete gangen du beskriver, er en god beskrivelse på gåen resirkventil.. Bytte til en Forge ventil koster vel rundt 1000 lappen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være så mangt dette. Hadde samme bilen og gud hvor jeg var plaget. Byttet bensinfilter, plugger, lmm, coiler, tenningsmodul, resikrvent. osv osv. Ga opp til slutt. Demonterte chippen og solgte bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den rykker ved pådrag kan være så mangt.

Hvis det føles ut som om turboen "mister" draget, så kan det være resirk.

Uansett så kan du ta en liten titt her:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=99612

Hehe ja se der ja. Mitt gamle spøkelse og pengesluk! : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.