Anbefalte innlegg

Har lett litt rundt og hørt på pris på gule koni rundt om på min 90 quattro type 85.

billigste jeg har funnet er 8000kr for rundtom på bilen.

 

noen som vet om levrandør av koni?

som er billige: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo f.eks. høre med Autopower, de selger Koni. Jeg skal selge mine etterhvert, for jeg har kjøpt inn Bilstein da jeg hater Koniene mine (ja, det er de gule), men de er ikke byttet ut enda, og står fremdeles i bilen. Jeg aner ikke når jeg kommer til å bytte de ut, men det blir nok i løpet av 2008...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så har vi vel rabatt hos importøren av gule koni, Rodin AS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo f.eks. høre med Autopower, de selger Koni. Jeg skal selge mine etterhvert, for jeg har kjøpt inn Bilstein da jeg hater Koniene mine (ja, det er de gule), men de er ikke byttet ut enda, og står fremdeles i bilen. Jeg aner ikke når jeg kommer til å bytte de ut, men det blir nok i løpet av 2008...

 

 

 

Hva er galt med koni da?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er altfor harde! Selv i den "mykeste" innstillingen er de stein harde, og i den hardeste innstillingen har du så og si ingen demping i det hele tatt, de er nesten som stive stag. Derfor bytter jeg ut mine mot Bilstein.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er altfor harde! Selv i den "mykeste" innstillingen er de stein harde, og i den hardeste innstillingen har du så og si ingen demping i det hele tatt, de er nesten som stive stag. Derfor bytter jeg ut mine mot Bilstein.

 

Lurer på hvor stive mine Race koni blir da jeg :)

 

Bilstein er jo faktisk billigere av 2bennett enn gule koni er

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel nesten lønnsomt å kjøpe koni eller bilstein av f.eks 2bennet over dammen istedenfor i Norge, selv om man legger til frakt og moms?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring Rodin & Co. Si du er medlemm her og du får koni til knallpris. God Service der! har selv handlet 2 sett med konidempere der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blingsa litt på bestillingen min av 2bennett, så jeg har et sett med gule sport koni til type85 til salgs...

 

Helt nytt i eske...

 

Open for bud over 5000,-

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er altfor harde! Selv i den "mykeste" innstillingen er de stein harde, og i den hardeste innstillingen har du så og si ingen demping i det hele tatt, de er nesten som stive stag. Derfor bytter jeg ut mine mot Bilstein.

 

 

hmmm.. så gule koni er rett å slett ikke brukbare?

noen som har noe å tilføye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. så gule koni er rett å slett ikke brukbare?

noen som har noe å tilføye?

 

Har hatt gule koni på mange biler, kan ikke se problemet som Per beskriver, dama kjører nå på vinteren med korte gule koni på caben, den er ikke noe stivere enn Golfen min som har bilstein sport.

 

På audien hadde jeg tilpassa noen gule koni fra et høydejusterbart sett til rs2. Desse var passelige på omtrent 1/2 av maks ved gatebruk.

 

Stivhet på bil er selvsakt en smakssak, men for den som ikke har noe imot å "kjenne veien" så kan jeg ikke skjønne at gule kan være et feil valg :)

 

Det er vel mer om man vil ha "gubbebil" eller "gøybil" som må bestemme dette uansett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være ganske stor forskjell på gule koni til en Type 85 sammenlignet med en Golf Cab. I min bil har jeg altså gule Koni sammen med Lesjöfors fjærer.

 

I den hardeste innstillingen ristet bilen godt bare jeg kjørte over nymalt veimerking. Småstein i veibanen føltes som store stein inne i bilen. Siden demperne ikke tok opp så mye av støt, gikk ryggen i førersetet mitt i stykker pga dette måtte ta mere demping av min egen vekt. Når bilen sto stille, så kunne man ikke engang gynge på bilen, det eneste som gynget var dekkene, og med 205/40R17 så er det ikke mye svikt her heller... Alle som har sittet på i denne bilen sier seg enig i hva jeg forteller her.

 

I den "mykeste" innstillingen er det fremdeles sånn at veimerking og småstein er godt merkbart, men bilen har nå en liten anelse krenging og demping. Fartsdempere taes helst under 20 km/t. Den er vel fremdeles hardere enn noen bil Audi har levert originalt, uansett modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm.. så gule koni er rett å slett ikke brukbare?

noen som har noe å tilføye?

 

Jeg satt på med Per, ville aldri hatt det sånn, gokart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være ganske stor forskjell på gule koni til en Type 85 sammenlignet med en Golf Cab. I min bil har jeg altså gule Koni sammen med Lesjöfors fjærer.

 

I den hardeste innstillingen ristet bilen godt bare jeg kjørte over nymalt veimerking. Småstein i veibanen føltes som store stein inne i bilen. Siden demperne ikke tok opp så mye av støt, gikk ryggen i førersetet mitt i stykker pga dette måtte ta mere demping av min egen vekt. Når bilen sto stille, så kunne man ikke engang gynge på bilen, det eneste som gynget var dekkene, og med 205/40R17 så er det ikke mye svikt her heller... Alle som har sittet på i denne bilen sier seg enig i hva jeg forteller her.

 

I den "mykeste" innstillingen er det fremdeles sånn at veimerking og småstein er godt merkbart, men bilen har nå en liten anelse krenging og demping. Fartsdempere taes helst under 20 km/t. Den er vel fremdeles hardere enn noen bil Audi har levert originalt, uansett modell.

 

Er det ikke fjærene dine som var stive da..?

(Jeg satt på Lesjöfors fjærer på en A4 og de var STIVE sammen med org dempere...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med forkorta gule konidempere på 90`n nå, sammen med jamex fjører. Er noe stivt ja, samtlige som har sittet på sier seg enig. Men som sagt før her, kommer det ann på hva du liker. Jeg har ikkeno problem med stivheten. Er jo litt småtøft også da. :P

 

Kjøpte mine Konidempere og JAmex-fjører på Bilxtra, betalte ca 5 lapper for demperne mener jeg å huske. Men blir justerbart iløpet av det året her, ble ikke lavt nok med 60/60 fjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt på med Per, ville aldri hatt det sånn, gokart...

 

Da vil jeg ha sånne på min,hehe ;)

 

Men seriøst.. Har alltid hatt bedre erfaringer med Bilstein på tidligere biler.

Men smaken er jo som baken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble gule Koni på meg også. 4400,- for 4 stk justerbare. : rock : Takk til Rodin&Co for super service og rabatter.

 

Gleder meg til å prøve.. Virka j#%&lig stive på det stiveste :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at de bak skal justeres med demperen fullstendig komprimert (helt i bunn), dvs. at fjærben må ut av bilen og fjæren må av for å få justert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk at de bak skal justeres med demperen fullstendig komprimert (helt i bunn), dvs. at fjærben må ut av bilen og fjæren må av for å få justert.

 

Jess, hvertfall de bake. Fremme har man hjulet som ekstra option.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev "de bak". Foran justeres de på toppen, fra motorrommet, men de bak må trykkes helt i bunn for å justeres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrev "de bak". Foran justeres de på toppen, fra motorrommet, men de bak må trykkes helt i bunn for å justeres.

 

Beklager, såg det no ;)

 

Til opplysning er det også viktig å kjøre dem inn på mjukeste stillet før man begynner med noe "aktiv"kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.